Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Teknoloji ve tasarım program ölçme ve değerlendirm

Nereden Yazdırıldığı: gelisenbeyin.net
Kategori: Teknoloji Tasarım
Forum Adı: Teknoloji ve Tasarım Bilgileri
Forum Tanımlaması: Ders hakkında genel bilgiler, Ders işlenişi ve sorunları, Öneriler ve aklınıza gelen tüm konular.
URL: http://www.gelisenbeyin.net/forum/forum_posts.asp?TID=6667
Tarih: 16-Şubat-2019 Saat 13:31
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 9.50 - http://www.webwizforums.com


Konu: Teknoloji ve tasarım program ölçme ve değerlendirm
Mesajı Yazan: gelisenbeyin
Konu: Teknoloji ve tasarım program ölçme ve değerlendirm
Mesaj Tarihi: 14-Haziran-2017 Saat 17:31
Teknoloji ve tasarım yeni program ölçme ve değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı
Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir.
E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir.
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır.
Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir.
E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır.
Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı
Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı ile İlgili Muhtemel Sorular ve Cevaplar
1.     Değerlendirme her ünite sonunda mı olmalı?
     Değerlendirme her ünite sonunda olabileceği gibi, bilgi düzeyinde ölçme ve değerlendirme tüm ünitelerin tamamlanmasının ardından da yapılabilir. Ancak ürün ve proje değerlendirmesi, süreç ve ürünün kendisi değerlendirilerek yapılabilir. Ürün değerlendirilirken öz ve akran değerlendirme formlarından da yararlanılabilir. Ayrıca ürün değerlendirilirken öğretmen tarafından ölçek de hazırlanabilir. Bu ölçekte ürünün zamanında tamamlanması, özgünlüğü, işlevselliği, estetik yönü, uygulanabilir olması, ekonomik olması vb. gibi kriterler dikkate alınabilir. Bilgi düzeyini ölçmek için test, açık uçlu soru vb. ölçme araçlarından yararlanılabilir.
      Not giriş işlemleri, 8. sınıflarda eski modüle göre, 7. sınıflarda ise güncellenecek modüle göre yapılmalıdır. Bu ayrımın gerekçesi şudur: Program 7. sınıftan başlayarak uygulanacaktır. Dolayısı ile 7. sınıf programı bu yıl yürürlüğe girerken 8. sınıf eski programa göre devam edecektir. 8. sınıf ise bir sonraki yıl yürürlüğe girecektir.
Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir.
E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir.
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır.
Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir.
E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2007 Web Wiz - http://www.webwizguide.com