gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji Tasarım > Teknoloji ve Tasarım Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Teknoloji ve tasarım program ölçme ve değerlendirm

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4724
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Teknoloji ve tasarım program ölçme ve değerlendirm
    Gönderim Zamanı: 14-Haziran-2017 Saat 17:31
Teknoloji ve tasarım yeni program ölçme ve değerlendirme

Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı
Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir.
E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir.
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır.
Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir.
E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır.
Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı
Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı ile İlgili Muhtemel Sorular ve Cevaplar
1.     Değerlendirme her ünite sonunda mı olmalı?
     Değerlendirme her ünite sonunda olabileceği gibi, bilgi düzeyinde ölçme ve değerlendirme tüm ünitelerin tamamlanmasının ardından da yapılabilir. Ancak ürün ve proje değerlendirmesi, süreç ve ürünün kendisi değerlendirilerek yapılabilir. Ürün değerlendirilirken öz ve akran değerlendirme formlarından da yararlanılabilir. Ayrıca ürün değerlendirilirken öğretmen tarafından ölçek de hazırlanabilir. Bu ölçekte ürünün zamanında tamamlanması, özgünlüğü, işlevselliği, estetik yönü, uygulanabilir olması, ekonomik olması vb. gibi kriterler dikkate alınabilir. Bilgi düzeyini ölçmek için test, açık uçlu soru vb. ölçme araçlarından yararlanılabilir.
      Not giriş işlemleri, 8. sınıflarda eski modüle göre, 7. sınıflarda ise güncellenecek modüle göre yapılmalıdır. Bu ayrımın gerekçesi şudur: Program 7. sınıftan başlayarak uygulanacaktır. Dolayısı ile 7. sınıf programı bu yıl yürürlüğe girerken 8. sınıf eski programa göre devam edecektir. 8. sınıf ise bir sonraki yıl yürürlüğe girecektir.
Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir.
E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir.
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır.
Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir.
E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz