Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Okullardaki Yeşil Alanlar Daha Zeki Yapabilir mi?

Nereden Yazdırıldığı: gelisenbeyin.net
Kategori: Eğitim Dünyası
Forum Adı: Eğitim Öğretim
Forum Tanımlaması: Eğitim ve öğretimle ilgili tüm konular
URL: http://www.gelisenbeyin.net/forum/forum_posts.asp?TID=6609
Tarih: 24-Nisan-2024 Saat 23:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 9.50 - http://www.webwizforums.com


Konu: Okullardaki Yeşil Alanlar Daha Zeki Yapabilir mi?
Mesajı Yazan: gelisenbeyin
Konu: Okullardaki Yeşil Alanlar Daha Zeki Yapabilir mi?
Mesaj Tarihi: 29-Haziran-2015 Saat 01:54
Okullardaki Yeşil Alanlar Çocukları Daha Zeki Yapabilir mi?

Çocuklar, okulların içindeki ya da etrafındaki çimenlik ve ağaçlıklı alanlarda oynamaktan büyük keyif alıyor ve araştırmacılar da doğayla iç içe olmanın onların fiziksel sağlığı için ne kadar önemli olduğunu gösteren belgelere sahip. Peki ya beyinlerine neler oluyor?
Yeni yayınlanan bir çalışma, tüm bu yeşilin (yeşil alanların) bilişsel gelişmeyi artırabileceğini düşündürüyor. 12 aylık bir dönemde araştırmacılar, okullarına yakın alanlarda daha fazla yeşile maruz kalan çocukların temel hafızasında –kısa süreli hafıza ölçümü- yüzde 5’lik bir artış olduğunu ve dikkat dağınıklığında yüzde 1 azalma meydana geldiğini belgeledi. Uzmanlar, “Beyin, doğum öncesi ve çevresel etkilere en fazla maruz kalındığı düşünülen doğum sonrası erken dönemlerde sürekli olarak gelişir” diye yazıyor.
Ulusal Bilimler Akademisi tutanaklarındaki bir makalede, araştırmacılar neden yeşil alanların yararlı bilişsel etkilere sahip olabileceğine dair birçok teori olduğunu yazıyor:
“Yeşil alanları da kapsayan doğal çevre, çocuklara teşvik, sorumluluk, risk alma, keşfetme, yaratıcılık, ustalık ve kontrol, kendilik duygusunun güçlendirilmesi, merak duygusu gibi temel duygusal ifadelerin ilhamına benzer çok sayıda ‘biricik” fırsat sunuyor ve piskolojik iyileşmeyi artırıyor.”
Araştırmacılar ayrıca yeşil alanların daha fazla fiziksel aktiviteye yol açmış olabileceğini, bunun da yüksek bilişsel fonksiyonla ilişkilendirilebileceğini, yeşil alanların kirlilik seviyesini azalttığını ve yüksek bilişsel fonkiyonların da bununla ilgili olabileceğini teorileştirdi.
Bunun, yeşil alan maruziyetinin okul çağındaki çocukların bilişsel gelişiminde yarattığı etkinin gösterildiği ilk epidemiyolojik çalışma olduğuna inanılıyor. Çalışmaya Barselona’da ikinci sınıfta dördüncü sınıfa kadar 7-10 yaş arasındaki 2 bin 593 öğrenci katıldı.
Geçen ekimde basılan önceki çalışmada da Massachussetts’teki 905 devlet ilkokulun “yeşillik” oranlarına bakıldı ve öğrenci performansları üzerinde benzer pozitif etkiler bulundu. Araştırmacılar, uydu görüntülerinini kullanarak Tayvan’dan Harvard Üniversitesi’ne, Brown Üniversitesi’nden başka yerlere kadar, belirli alanlarda ne kadar bitki yoğunluğu olduğunu belirledi. Sonuçları da Massachusetts’teki üçüncü sınıfların 2006-2012 yılları arasında yapılan standart testleri ile karşılaştırdı. Daha çok yeşil alana sahip olan okullarda daha yüksek test sonuçları alındığı bulundu, hatta cinsiyete, ırka, İngilizce’nin ikinci dil oluşuna, gelire, öğrenci-öğretmen oranına ve okula devam konularına göre düzeltmeler yapıldığında bile.
Kaynak: http://www.washingtonpost.com/news/to-your-health/wp/2015/06/15/can-green-spaces-at-schools-make-children-smarter/

-------------
http://gelisenbeyin.net">
Gelişimin adresi...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2007 Web Wiz - http://www.webwizguide.com