Atatürkçülük Konuları  
       
      Nereden Yazdırıldığı: gelisenbeyin.net
        Kategori:  Teknoloji ve Tasarım
       Forum Adı:  Dökümanlar
       Forum Tanımlaması:  Yıllık Plan, Form, Zümre, Değerlendirme Çizelgeleri ve Diğer Formlar
       URL: http://www.gelisenbeyin.net/forum/forum_posts.asp?TID=4742
       Tarih: 04-Kasım-2025 Saat 09:13 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 9.50 - http://www.webwizforums.com
      
 
  
      Konu: Atatürkçülük Konuları
       
      Mesajı Yazan: gelisenbeyin
       Konu: Atatürkçülük Konuları
       Mesaj Tarihi: 25-Ağustos-2011 Saat 13:34
       
      
        
          
	
ATATÜRKÇÜLÜK KONULARININ ÜNİTELERE DAĞILIMI 
 
 2488 SAYILI TEBLİĞLER DERGİSİ’NDE YAYINLANAN ATATÜRKÇÜLÜK KONLARININ ÜNİTELERE DAĞILIMI 
   
 KONULAR 
   
 ATATÜRK'ÜN HAYATI 
 * Öğrenim hayatı 
 * Askerlik hayatı 
 * Siyasi hayatı 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk'ün hayatıyla ilgili olguları kavrayabilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk'ün öğrenim hayatıyla ilgili olguları açıklama. 
 2. Atatürk'ün askerlik hayatıyla ilgili olguları açıklama. 
 3. Atatürk'ün siyasi hayatıyla ilgili olguları açıklama 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Öğretim programının "Mustafa Kemal'in Hayatı" bölümünün alt başlıkları. "A. Atatürk'ün Hayatı", "B. Atatürk'ün Kişiliği ve Özellikleri" olarak düzenlenecek, bu hedef ve davranışlar "Atatürk'ün Hayatı" konusunda kazandırılacaktır. 
 "Öğrenim hayatı" işlenirken, Atatürk'ün bitirdiği okullarda aldığı eğitimin onun üzerindeki etkilerinden söz edilmelidir. 
 "Askerlik hayatı" işlenirken, Atatürk'ün Trablusgarp ve Birinci Dünya savaşlarındaki başarıları üzerinde durulmalı, Kurtuluş Savaşı'nın başkumandanı olduğu belirtilmelidir. 
 "Siyasi hayatı" işlenirken, Atatürk'ün siyasi yönünün Kurtuluş Savaşı'nın hazırlık döneminde ön plana çıktığı; Temsil Heyeti Başkanı, TBMM Başkanı ve Cumhurbaşkanı olarak siyasi hayatını sürdürdüğü belirtilmelidir. 
  __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 ATATÜRK'ÜN KİŞİLİĞİ VE ÖZELLİKLERİ 
 * Vatan ve Millet sevgisi 
 * Mantıklı ve gerçekçi oluşu 
 * Yaratıcı düşüncesi 
 * İdealist oluşu 
 * İleri görüşlülüğü 
 * Önder oluşu 
 * İnkılapçılığı 
 * Birleştirme ve bütünleştirme gücü 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk'ün kişiliğini ve özelliklerini analiz edebilme. 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk'ün kişiliğini ve özelliklerini örneklerle açıklama. 
 2. Atatürk'ün kişiliği ile hayatındaki olgular arasındaki ilişkileri kurma 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar. "Mustafa Kemal'in Hayatı" bölümünde "Atatürk'ün kişiliği ve özellikleri" başlığı altında ele alınarak kazandırılacaktır. 
   
 Atatürk'ün kişiliği ve özellikleri örneklerle açıklanmalı, konular Atatürk'ün görüşleri ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 ATATÜRK'ÜN DÜŞÜNCE SİSTEMİNİN OLUŞUMUNU HAZIRLAYAN ETKENLER 
 * Aile çevresi ve öğrenim hayatı 
 * 20. Yüzyılın başlarında Osmanlı Devleti'nin içinde bulunduğu durum 
 Siyasi durum 
 Ekonomik durum 
 Sosyal ve kültürel durum 
 Askeri durum 
 * Bağımsızlık ihtiyacı 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunu hazırlayan etkenleri kavrayabilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda, ailesinin ve öğrenim hayatının etkisini açıklama. 
 2. Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda, Osmanlı Devleti'nin içinde bulunduğu siyasi, ekonomik, sosyal, kültürel ve askeri durumunun etkisini açıklama. 
 3. Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda, Avrupa'da meydana gelen gelişme ve değişmelerin etkisini açıklama. 
 4. Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda, yerli ve yabancı düşünürlerin etkisini açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk'ün Düşünce Sisteminin Oluşumunu Hazırlayan Etkenler" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   
 Konu işlenirken: Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda, aile çevresinin öğrenin hayatının, öğretmenlerin etkileri belirtilmeli; yerli ve yabancı düşünürlerin, Fransız İhtilali ile ortaya çıkan fikirlerin, Avrupa'da bilim ve teknik alanında meydana gelen gelişmelerin etkileri üzerinde durulmalıdır. Ayrıca Osmanlı Devleti'ni çöküşten kurtarmak için yapılan ıslahatın ve ortaya çıkan düşünce akımlarının (Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük, Batıcılık) da Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda etkili olduğu belirtilmelidir. Atatürk'ün, ülkenin içinde bulunduğu durumları kurtarılması için çözüm yolları aradığı ve Birini Dünya Savaşı'nın sonunda vatanın bütünlüğü ile milletin bağımsızlığının tehlikeye düşmesi üzerine harekete geçtiği ve millet düşüncesini esas aldığı, hedefinin millet egemenliğine dayanan bir milli devlet kurmak olduğu açıklanmalıdır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürkçü düşünce sistemini kavrayabilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürkçü düşünce sisteminde yer alan ana düşünceleri söyleme 
 2. Atatürkçü düşünce sisteminde yer alan ana düşünceleri açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürkçü Düşünce Sistemi" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   
 Konu işlenirken; Türk milletinin bu gün ve gelecekte tam bağımsızlığa, huzur ve refaha sahip olmasının, devlet yönetiminde millet egemenliğinin esas alınmasının aklın ve bilimin rehberliğinde Türk Kültürünün çağdaş uygarlık düzeyi üzerine çıkarılmasının Atatürkçü düşünce sisteminde yer alana ana düşünceler olduğu belirtilmeli ve açıklanmalıdır. 
    __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Atatürkçülüğün tanımı ve önemi 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürkçülüğün önemini değerlendirebilme. 
 Davranışlar: 
 1. Atatürkçülüğün, Türkiye Cumhuriyeti Devleti için önemini açıklama. 
 2. Atatürkçülüğün, Türk milleti için bir çağdaşlaşma modeli olduğunu açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürkçü Düşünce Sistemi" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   
 Konu işlenirken; Atatürkçülüğün, Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin temeli ve aynı zamanda bir çağdaşlaşma modeli olduğu örneklerle açıklanmalıdır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Atatürkçülüğün nitelikleri 
 Türk milletinin ihtiyaçlarından doğmuştur. Temelinde milli kültürümüz ve evrensel değerler vardır. 
 Akla ve bilime dayanır. 
 Bir bütündür. Yabancı siyasal akımlardan ve ideolojilerden kaynaklanmış değildir. Atatürk'e özgüdür. 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürkçülüğün niteliklerini analiz edebilme 
 Davranışlar 
 1. Atatürkçülüğün niteliklerini açıklama. 
 2. Atatürkçülük ile akılcılık ve bilimsellik arasındaki ilişkileri kurma 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürkçü Düşünce Sistemi" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCEDE YER ALAN TEMEL FİKİRLERİ KAPSAYAN BAZI KONULAR 
   
 * Kadının Türk toplumundaki yeri, Türk kadın hakları 
 Sosyal hakları 
 Siyasal hakları 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Türk kadının sosyal ve siyasal haklarını değerlendirebilme 
 Davranışlar: 
 1. Türk kadınlarının Atatürk döneminde elde ettiği sosyal ve siyasi hakları açıklama. 
 2. Türk kadınlarının Atatürk döneminde elde ettiği hakları önceki dönemlerle karşılaştırma 
 3. Türk kadınlarının Atatürk döneminde elde ettiği hakların Türk toplumunun çağdaşlaşmasındaki önemini açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Cumhuriyet Dönemi" bölümünde yer alan "Toplumsal Yaşayışın Düzenlenmesi" konusunda kazandırılacaktır. 
   
 Konu işlenirken Türk kadınının söz konusu hakları birçok Avrupa ülkesinden daha önce almış olduğu örnekler verilerek açıklanacaktır. 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk'ün çağdaşlaşma konusundaki düşüncelerini değerlendirebilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk'ün kişiliğinin Türk toplumunun çağdaşlaşmasındaki önemini açıklama. 
 2. Atatürk'ün çağdaşlaşma konusundaki düşüncelerini açıklama. 
 3. Türk toplumu için çağdaşlaşmanın önemini açıklama 
    
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Cumhuriyet Dönemi" bölümünde "Çağdaşlaşma" başlığı altında ilk konu olarak ele alınıp kazandırılacaktır. 
   
 Konu, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Milli tarih Türk tarihinin köklü ve zengin oluşu Medeni ve birleştirici tarih görüşü 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk'ün milli tarihimize verdiği önemi değerlendirebilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk'ün Türk tarih ile ilgili yaptığı/ yaptırdığı çalışmaları açıklama. 
 2. Cumhuriyetten önceki tarih anlayışıyla, Atatürk dönemindeki tarih anlayışını karşılaştırma 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Cumhuriyet Dönemi" bölümünde yer alan "Eğitim ve Kültür Alanında İnkılap Hareketleri" konusunda kazandırılacaktır. 
   
 Konu, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Milli eğitim 
 Eğitim politikası 
 Milli olmalı, çağdaş olmalı, Laik olmalı 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk'ün milli eğitimle ilgili görüşlerini kavrayabilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk döneminde eğitimin dayandığı esasları açıklama 
 2. Atatürk'ün milli eğitimle ilgili görüşlerini açıklama 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Cumhuriyet Dönemi" bölümünde yer alan "Eğitim ve Kültür Alanında İnkılap Hareketleri" konusunda kazandırılacaktır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 ATATÜRK İLKELERİ 
   
 * Atatürk ilkelerinin amacı 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk ilkelerinin amacını analiz edebilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk ilkeleri ile Türk toplumunun çağdaşlaşması arasındaki ilişkileri bulma 
 2. Atatürk ilkeleri ile Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin gelişmesi arasındaki ilişkileri bulma 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk İlkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   
 Konu işlenirken; Atatürk ilkelerinin amacının, Türk toplumunu aklın ve bilimin öncülüğünde çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkarmak, milli kültür değerlerimizi geliştirmek, milli birlik ve beraberlik içerisinde onurlu ve mutlu bir şekilde yaşatmak ve ayrıca güçlü bir Türkiye meydana getirmek olduğu açıklanmalıdır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Atatürk ilkelerinin ortak özellikleri 
 Türk toplumunun ihtiyaçlarından doğmuştur. Bir bütün oluşturmaktadır. Dinamik bir yapıya sahiptir. 
   
 Türk toplumunun çağdaşlaşmasını amaçlamaktadır. 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk ilkelerinin ortak özelliklerini kavrayabilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk ilkelerinin ortak özelliklerini açıklama. 
 2. Atatürk ilkeleri ile Atatürkçü düşünce sistemi arasındaki ilişkileri açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk İlkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   
 Konu işlenirken; Atatürk ilkeleri ile Atatürkçü düşünce sistemi arasındaki ilişkiler de örneklerle açıklanmalıdır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Atatürk ilke ve inkılaplarının dayandığı esaslar 
 Milli tarih bilinci Vatan ve millet sevgisi, Milli dil, Bağımsızlık ve özgürlük, Milli egemenlik, Milli kültür, Çağdaşlaşma ideali Türk Milleti bilinci, Vatanın bütünlüğü, milli birlik ve beraberlik 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk ilke ve inkılaplarının dayandığı esasları analiz edebilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk ilke ve inkılaplarının dayandığı esasların neler olduğunu açıklama. 
 2. Atatürk ilke ve inkılaplarının dayandığı esasların önemini açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk ilkeleri" bölümünde "Atatürk İlkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   
 Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Cumhuriyetçilik ilkesi 
 Cumhuriyetin tanımı, Cumhuriyetçilik ilkesinin dayandığı esaslar 
 Devlet ve yönetim şekli olması, Egemenliğin millete ait olması, Halkın kendi kendini yönetmesi, Meclisin varlığının önemli olması, demokrasiyi esas alması 
    
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Cumhuriyetçilik ilkesini analiz edebilme 
 Davranışlar: 
 1. Cumhuriyetçilik ilkesinin dayandığı esasları açıklama. 
 2. Cumhuriyetçilik ilkesi ile demokrasi arasındaki ilişkileri açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk İlkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   
 Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Türkiye Cumhuriyeti'nin nitelikleri 
 Gücünü milletten alması, İnsan haklarına saygılı olması, Atatürk milliyetçiliğine bağlı olması, 
 Demokratik olması 
 Laik olması, Sosyal bir hukuk devleti olması, Milli ve üniter bir devlet olması 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Türkiye Cumhuriyeti'nin niteliklerini analiz edebilme 
 Davranışlar: 
 1. Türkiye Cumhuriyeti'nin niteliklerini sıralama. 
 2. Türkiye Cumhuriyeti'nin niteliklerini açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk İlkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   
 Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. Ayrıca Türkiye Cumhuriyeti'nin bu niteliklerinin değiştirilemeyeceği de vurgulanmalıdır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Cumhuriyetçiliğin Türk toplumuna sağladığı faydalar 
 Devlet ve vatandaş ilişkilerini en iyi şekilde düzenlemesi, Milletin devlet yönetiminde söz sahibi olması, Vatandaşların hak, hürriyet ve görevlerini en iyi şekilde düzenlemesi 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Cumhuriyet yönetiminin Türk toplumuna sağladığı faydaları değerlendirebilme 
 Davranışlar: 
 1. Cumhuriyet yönetiminin diğer yönetimlerden farklı olan yanlarını açıklama. 
 2. Cumhuriyet yönetiminin Türk toplumuna sağladığı faydaları örneklerle açıklama 
    
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   
 Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Türkiye Cumhuriyetinin Türk gençliğine emanet edilmesi, Gençliğin güç kaynağı olması, Türk gençliğinin görevleri 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk'ün, Türkiye Cumhuriyeti'nin Türk gençliğine emanet ettiğini kavrayabilme. 
 Davranışlar: 
 1. Türk gençliğinin, Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görevlerini açıklama. 
 2. Atatürk'ün, Türk gençliğiyle ilgili sözlerin- den örnekler verme 
   
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   
 Konu işlenirken; Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi'nden yararlanılarak Türk gençliğinin görevleri vurgulanmalıdır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Cumhuriyet yönetimine yönelik iç ve dış tehdit 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Cumhuriyet yönetimine yönelik iç ve dış tehditleri kavrayabilme 
 Davranışlar: 
 1. Cumhuriyet yönetimini hedef alan tehditlerin neler olduğunu açıklama. 
 2. Cumhuriyet yönetimini hedefleyen tehditlere karşı Türk vatandaşlarına düşen görevlerin neler olduğunu açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   
 Konu işlenirken; Cumhuriyet yönetimini hedefleyen tehditlere örnekler verilmeli, Türkiye Cumhuriyeti'ni korumanın milli bir görev olduğu vurgulanmalı, Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti'nin sonsuza kadar yaşatılmasını istediği belirtilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Milliyetçilik ilkesi Atatürk milliyetçiliğinin dayandığı esaslar 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Milliyetçilik ilkesini analiz edebilme. 
 Davranışlar: 
 1. Milliyetçilik ilkesinin niteliklerini açıklama. 
 2. Anayasada yer alan Türk vatandaşlığı anlayışı ile Atatürk milliyetçiliği arasındaki ilişkiyi açıklama. 
    
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   
 Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Milli birlik ve beraberliğin anlamı 
 Milli birlik ve beraberliğin; Sosyal gücün gelişmesine katkısı, Siyasi gücün gelişmesine katkısı, Askeri gücün gelişmesine katkısı, Ekonomik ve teknolojik gücün gelişmesine katkısı 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Milli birlik ve beraberliğin anlamını analiz edebilme 
 Davranışlar: 
 1. Milli birlik ve beraberliğin Türk toplumuna sağladığı yararları örneklerle açıklama. 
 2. Milli birlik ve beraberliğin milli güç öğeleriyle ilişkisini açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   
 Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Milli birlik ve beraberliği güçlendiren unsurlar 
 Milli eğitim, Milli kültür, Dil, tarih, kültür ve ülkü birliği, Misak-ı Milli Türklük şuuru, Manevi değerler 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Milli birlik ve beraberliği güçlendiren unsurları kavrayabilme 
 Davranışlar: 
 1. Milli birlik ve beraberliği güçlendiren unsurları sıralama. 
 2. Milli birlik ve beraberliği güçlendiren unsurları açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   
 Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Atatürk milliyetçiliğinin Türk toplumuna sağladığı faydalar 
 Kurtuluş Savaşı'nın kazanılmasındaki etkisi 
 Türk inkılabının başarıya ulaşmasındaki etkisi 
 Milli kültürün gelişmesine katkısı 
 Çağdaş uygarlık yolunda ilerleme ve gelişmeye katkısı 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk milliyetçiliğinin Türk toplumuna sağladığı faydaları değerlendirebilme. 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk milliyetçiliğiyle milli kültürün gelişmesi arasındaki ilişkiyi açıklama. 
 2. Atatürk milliyetçiliğiyle çağdaşlaşmak arasındaki ilişkiyi açıklama. 
 3. Atatürk milliyetçiliğinin Türk toplumuna sağladığı faydaları örneklerle açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Halkçılık ilkesi 
 Halkçılık ilkesinin dayandığı esaslar Milli egemenliğin ve demokrasinin dayanağı olarak halkçılık 
 Halkçılık ilkesinin gerektirdiği ekonomik haklar ve görevler 
    
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Halkçılık ilkesini analiz edebilme 
 Davranışlar: 
 1. Halkçılık ilkesinin dayandığı esasları açıklama. 
 2. Halkçılık ilkesi doğrultusunda devlete ve bireylere düşen görevleri ayırt etme. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   
 Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Halkçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı faydalar 
 Kanun önünde eşitlik, Devlet hizmetlerinin yurdun her tarafına götürülmesi 
   
 Herkesin devlet yönetiminde söz sahibi olması, Hak arama yollarının herkese açık olması 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Halkçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı faydaları değerlendirebilme 
 Davranışlar: 
 1. Halkçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı faydaları açıklama. 
 2. Halkçılık ilkesi ile demokrasi arasındaki ilişkiyi açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Devletçilik ilkesi 
 Devlet tanımı, Atatürkçü düşüncede devlet ve fert ilişkileri, Atatürkçü düşüncede devletin başlıca görevleri 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Devletçilik ilkesini analiz edebilme 
 Davranışlar: 
 1. Devletin görevlerini açıklama. 
 2. Atatürkçü düşünce sisteminde devlet ve fert ilişkilerini açıklama. 
 3. Devletçilik ilkesine göre devlet ve özel teşebbüs arasındaki ilişkileri açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   
 Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
 Ayrıca devletin görevleri işlenirken özellikle ekonomik, sosyal ve kültürel alanlardaki görevlerine ağırlık verilmeli, Atatürk'ün devletçilik ilkesinin Türkiye'nin o günkü ekonomik ihtiyaçlarından kaynaklandığı ve kendine özgü bir sistem olduğu, toplumun ihtiyaçları doğrultusunda çağdaş, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ışığında değişiklik arz ettiği vurgulanmalıdır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Devletçiliğin Türk toplumuna sağladığı faydalar 
 Ekonominin canlandırılması 
 Bu günkü sanayimizin temellerinin atılması 
 Çeşitli hizmetlerin vatandaşa ulaştırılmasının kolaylaştırılması 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Devletçiliğin Türk toplumuna sağladığı faydaları kavrayabilme. 
 Davranışlar: 
 1. Devletçiliğin Türk toplumuna ekonomik alanda sağladığı faydaları açıklama. 
 2. Devletçiliğin Türk toplumuna sosyal ve kültürel alanda sağladığı faydaları açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
 * Laiklik ilkesi 
 Laiklik ilkesinin dayandığı esaslar 
 Laikliğin devlet hayatına ve sosyal hayata ilişkin yönleri Dini istismar ve taassup konularında Atatürk'ün düşünceleri 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Laiklik ilkesini analiz edebilme. 
 Davranışlar: 
 1. Laiklik ilkesinin dayandığı esasları açıklama. 
 2. Laiklik ilkesinin devlet hayatına ve sosyal hayata getirdiklerini örneklendirme 
 3. Anayasamızın laiklikle ilgili hükümlerini inceleme. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
 Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
 * Din ve vicdan hürriyeti 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Din ve vicdan hürriyetini değerlendirebilme. 
 Davranışlar: 
 1. Anayasamızın din ve vicdan hürriyetiyle ilgili hükümlerini açıklama. 
 2. Din ve vicdan hürriyetinin laiklik ilkesiyle olan ilişkisini açıklama 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   
 Konu işlenirken; Din ve vicdan hürriyetinin laiklik ilkesinin bir gereği olduğu belirtilmeli, bu hürriyetin anayasa ile güvence altına alındığı vurgulanmalı, din ve vicdan hürriyetinin toplumsal barışa önemli bir katkı sağladığı örneklerle açıklanmalı, konuyla ilgili olarak Atatürk'ün görüşlerine yer verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
 * Laikliğin Türk toplumuna sağladığı faydalar 
 Kanun önünde eşitlik 
 Çağdaşlaşma 
 Toplumsal barış ve huzurun sürekliliğini sağlama, Milli birlik ve beraberliği güçlendirme. 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Laikliğin Türk toplumuna sağladığı faydaları değerlendirebilme. 
 Davranışlar: 
 1. Laikliğin Türk toplumuna sağladığı faydaları örneklerle açıklama. 
 2. Çağdaşlaşmada laikliğin yerini ve önemini açıklama. 
 3. Milli birlik ve beraberlik açısından laikliği inceleme. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
 * İnkılapçılık ilkesi 
 İnkılapçılık ilkesinin dayandığı esaslar 
 Atatürk'ün inkılap anlayışı 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: İnkılapçılık ilkesini analiz edebilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürkçü düşüncede inkılapçılık ilkesinin dayandığı esasları açıklama. 
 2. Atatürk'ün inkılap anlayışının hedeflerini açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   
 Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * İnkılapçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı faydalar 
 Yenileşme ve gelişmeye katkı 
 Çağdaşlaşmanın sürekliliğini sağlama 
   
 Atatürkçü düşünce sistemine canlı ve dinamik bir yapı kazandırma 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: İnkılapçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı faydaları değerlendirebilme 
 Davranışlar: 
 1. İnkılapçılığın Türk toplumuna sağladığı faydaları açıklama. 
 2. Atatürkçü düşünce sisteminin sürekliliği ile inkılapçılık arasındaki ilişkiyi açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Atatürk ilkelerine sahip çıkmak ve devamlılığını sağlamak 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk ilkelerine sahip çıkmanın ve devamlılığını sağlamanın gerekliliğini değerlendirebilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk ilkelerinin, Türkiye Cumhuriyeti devleti'nin devamlılığı açısından önemini açıklama. 
 2. Türk toplumunun çağdaşlaşmasında Atatürk ilkelerinin işlevlerini açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır 
 Konu işlenirken; Atatürk ilkeleri ile Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin temelleri, Türk toplumunun çağdaşlaşması, ülkemizde demokrasinin gelişmesi, insan hak ve özgürlükleri konuları arasındaki ilişkiler açıklanmalıdır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCEDE MİLLİ GÜÇ UNSURLARI 
 Siyasi güç 
 Ekonomik güç 
 Askeri güç 
 Sosyo-Kültürel güç 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürkçü düşüncede milli güç unsurlarını analiz edebilme 
 Davranışlar: 
 1. Atatürkçü düşüncede milli güç unsurlarını açıklama. 
 2. Milli güç unsurlarının milli hedefleri gerçekleştirmedeki yerini açıklama. 
 3. Milli güç unsurlarının Türkiye Cumhuriyeti devleti için önemini açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk ilkeleri" bölümünde "Milli Güç Unsurları" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 * Milli dış politika 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Atatürk'ün, milli dış politika hakkındaki görüşlerini değerlendirebilme. 
 Davranışlar: 
 1. Atatürk'ün belirlediği milli dış politikanın esaslarını açıklama. 
 2. Atatürk'ün milli dış politikaya ilişkin görüşlerini açıklama. 
 3. Atatürk'ün dünya barışı konusundaki görüşlerini örneklerle açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Türkiye Cumhuriyeti'nin Dış Siyaseti" bölümünde "Milli Dış Politika" başlığı altında kazandırılacaktır. 
   __________________________________________________________________________________________________________________________________ 
 
 KONULAR 
   
 TÜRKİYE'YE YÖNELİK İÇ VE DIŞ TEHDİT 
 * Türkiye'nin jeopolitik önemi 
 * Güçlü Türkiye'nin arzulanmayışı 
 * İç tehdit unsurlarının hedefleri 
 * Dış tehdit unsurlarının hedefleri 
 * İç ve dış tehdit unsurlarına karşı kişilere düşen görevler 
   
 HEDEFLER-DAVRANIŞLAR 
 Hedef: Türkiye'ye yönelik iç ve dış tehdidi kavrayabilme. 
 Davranışlar: 
 1. Türkiye'nin jeopolitik önemini açıklama. 
 2. Dış tehdit unsurlarını ve hedeflerini tarihten örneklerle açıklama. 
 3. İç tehdit unsurlarını ve hedeflerini açıklama. 
 4. İç ve dış tehdit unsurlarına karşı kişilere düşen görevleri açıklama. 
   
 AÇIKLAMALAR 
 Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünün sonunda "Türkiye'ye Yönelik İç ve Dış Tehdit" başlığı altında kazandırılacaktır.
  -------------  http://gelisenbeyin.net">  
 Gelişimin adresi...
          | 
         
        
       
       
     |