Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Sınav stresine iyi gelen yiyecekler

Nereden Yazdırıldığı: gelisenbeyin.net
Kategori: Teknoloji Tasarım
Forum Adı: Öğrenci Dünyası
Forum Tanımlaması: Öğrenci Dünyası
URL: http://www.gelisenbeyin.net/forum/forum_posts.asp?TID=4373
Tarih: 23-Ağustos-2019 Saat 07:38
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 9.50 - http://www.webwizforums.com


Konu: Sınav stresine iyi gelen yiyecekler
Mesajı Yazan: sakız
Konu: Sınav stresine iyi gelen yiyecekler
Mesaj Tarihi: 10-Mart-2011 Saat 14:17
Sınav stresine iyi gelen yiyecekler

Kompleks karbonhidratlar
Tüm karbonhidratlar serotonin üretimini artırır. Özellikle strese karşı karmaşık karbonhidrat tüketmek ise oldukça önerilen bir yöntemdir. Bu karbonhidratlar daha yavaş sindirilir, kan şekerini düzenler ve dolayısıyla vücudun rahatlamasına yardımcı olur. Tam tahıllar karmaşık karbonhidrat açısından en zengin besin maddeleridir.   Basit karbonhidratlar

Diyetisyenler şekerler ve soda gibi basit karbonhidrat kaynaklarından uzak durmanızı önerir. Ancak bu besinler kısa sürede stresin etkilerini artırıcı özellik taşımaktadır. Turunçgiller

C vitamini açısından zengin olan bu besinlerin stres hormonunu engelleyici bir özelliği bulunmaktadır. Çünkü C vitamini bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Günlük 3 gram C vitamini, uzmanlar tarafından önerilen miktardır. Yapılan yeni bir araştırmaya göre stresli bir görevden önce 3000 mg C vitamini alan kişilerde tansiyonun daha düşük olduğu gözlemlenmiştir. Ispanak

Temel Reis neden hiçbir zaman zor görevlerde pes etmedi ve strese yenilmedi dersiniz? Belki de bunun nedeni ıspanaktaki magnezyum miktarıdır. Magnezyum eksikliğinde ortaya çıkan baş ağrısı ve yorgunluk stresi daha da artırabilir. Sınavlara hazırlanan öğrencilerin yorgun düşmemesi için yeterli miktarda magnezyum alması önemlidir. Siyah Çay

Bir türlü vazgeçemediğimiz çayın başka bir etkisi de stresi alıp götürmesidir. Çalışırken içeceğiniz bir bardak çay stresinizi azaltırken kahve tam tersi yönde etki edecektir. Bu nedenle öğrencilerin çaya yönelmesi önerilmektedir. Antep fıstığı

Antep fıstığının yararları saymakla bitmiyor. Şimdi de vücutta salgılanan stres hormonunu azalttığı savunuluyor. Adrenalin stresli durumlarda kan basıncını artırır ve kalbin daha hızlı çarpmasına neden olur. Günde bir avuç Antep fıstığı tüketmek ise adrenalinin bu etkisini aza indirgemektedir

-------------
http://www.gelisenbeyin.net/bilim_adamlari.html">



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2007 Web Wiz - http://www.webwizguide.com