Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Birimden bütüne nedir?

Nereden Yazdırıldığı: gelisenbeyin.net
Kategori: Teknoloji ve Tasarım
Forum Adı: Düzen
Forum Tanımlaması: Düzen Kuşağı
URL: http://www.gelisenbeyin.net/forum/forum_posts.asp?TID=3984
Tarih: 19-Nisan-2024 Saat 16:35
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 9.50 - http://www.webwizforums.com


Konu: Birimden bütüne nedir?
Mesajı Yazan: By_Beyin
Konu: Birimden bütüne nedir?
Mesaj Tarihi: 22-Temmuz-2010 Saat 00:56
Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı 7. sınıf

BİRİMDEN BÜTÜNE :Değişkenliği olmayan temel biçimler olan KARE-DAİRE-ÇİZGİ örnekleri kağıt veya kartona çizilir.Seçilen ve çizilen öge katlanır ve bir birim elde edilir. Bu birimler kesilir ve tekrar sistematik olarak birleştirilir ve bütün oluşturulur. Yani çizilen kareler kesilir ve bunlardan biçimsel ve estetik bir bütün elde edilir.

Devamı...
http://gelisenbeyin.net/birimden_butune_nedir.html - http://gelisenbeyin.net/birimden_butune_nedir.html

-------------
http://gelisenbeyin.net">
Büyük beyinler fikirleri, orta beyinler olayları, küçük beyinler ise kişileri konuşur.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: gelisenbeyin
Mesaj Tarihi: 02-Ekim-2013 Saat 16:14
Birimden Bütüne
Bu etkinlikte öğrenciler,deneme ve araştırmalar yoluyla düşüncelerini uyararak zihinlerinde tasarladıklarını gerçekleştirirler. Bu amaçla değişkenliği olmayan temel biçimleri bir malzemeye uygulayarak bir birim elde ederler. Tekrar sistematiği içinde bir düzene gidilir. Öğrenciler değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler (tasarım) oluştururlar.

Kazanımlar

1.Değişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder.

2.Birim oluşturmada değişkenliği olan ve olamayan biçimlerin uygunluğunu sorgular.

3.Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir.

4.Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener.

5.Çoğalma imkânı olan birimi elde eder.

6.Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.

7.Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur.

8.Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder.

9.Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır.

10.Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.

11.Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır.

Açıklamalar
Çalışmalar bireysel olarak sadece sınıf içinde yapılır.

Ortaya çıkan ürünler 8. sınıfta yapılacak etkinliğe alt yapı oluşturması amacıyla kullanmak üzere fotoğraflanır ya da saklanır.

Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine fırsat verilir.

Her öğrencinin çalışması ayrı bir değer olarak kabul edilir. Olumlu veya olumsuz görüş bildirilmez.

Çalışmalarını diğer arkadaşlarından önce bitiren öğrenciler farklı çalışmalara yönlendirilir.

Matematik Dersi Öğretim Programı “Geometri” Öğrenme Alanı

-------------
http://gelisenbeyin.net">
Gelişimin adresi...


Mesajı Yazan: gelisenbeyin
Mesaj Tarihi: 28-Eylül-2016 Saat 20:50
Birimden Bütüne
Bu etkinlikte öğrenciler,deneme ve araştırmalar yoluyla düşüncelerini uyararak zihinlerinde tasarladıklarını gerçekleştirirler. Bu amaçla değişkenliği olmayan temel biçimleri bir malzemeye uygulayarak bir birim elde ederler. Tekrar sistematiği içinde bir düzene gidilir. Öğrenciler değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler (tasarım) oluştururlar.

Kazanımlar

1.Değişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder.

2.Birim oluşturmada değişkenliği olan ve olamayan biçimlerin uygunluğunu sorgular.

3.Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir.

4.Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener.

5.Çoğalma imkânı olan birimi elde eder.

6.Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.

7.Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur.

8.Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder.

9.Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır.

10.Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.

11.Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır.

Açıklamalar
Çalışmalar bireysel olarak sadece sınıf içinde yapılır.

Ortaya çıkan ürünler 8. sınıfta yapılacak etkinliğe alt yapı oluşturması amacıyla kullanmak üzere fotoğraflanır ya da saklanır.

Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine fırsat verilir.

Her öğrencinin çalışması ayrı bir değer olarak kabul edilir. Olumlu veya olumsuz görüş bildirilmez.

Çalışmalarını diğer arkadaşlarından önce bitiren öğrenciler farklı çalışmalara yönlendirilir.

Matematik Dersi Öğretim Programı “Geometri” Öğrenme Alanı

-------------
http://gelisenbeyin.net">
Gelişimin adresi...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2007 Web Wiz - http://www.webwizguide.com