gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Eğitim Dünyası > Eğitim Öğretim
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Öğrenmenin Biçemi

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
zaman Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 724
  Alıntı zaman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Öğrenmenin Biçemi
    Gönderim Zamanı: 07-Nisan-2013 Saat 18:10
Öğrenmenin Biçemi
Öğrenmek ve öğretmek için bir çok yol vardır. Herkes öğrenebilir ama herkes aynı şekilde öğrenmez. Bütün çocuklara uyan bir öğrenme stili yoktur. Her öğrencinin en iyi öğrendiği yol, onun öğrenme stilidir. Bir öğrencinin algılamasını, çevredeki diğer insanlarla ilişkilerini ve öğrenme çevresindeki davranışlarına etki eden bilişsel, duyuşsal ve fizyolojik yapısı, onun öğrenme stilini belirler.

Öğrenme stili olarak görülmeyen ama öğreticilerin hemen dikkat edecekleri bazı hususlar vardır. İnsanlar genellikle dört yoldan bilgi edinirler:

1. Görsel: Görerek ve okuyarak öğrenmeyi tercih edenler. Kendi kendine okuyarak öğrenirler, renkli temsil, grafik ve haritaları tercih ederler;

2. İşitsel: İşiterek, dinleyerek ve tartışarak öğrenmeyi tercih ederler;

3. Kinestetik: Bazılarının aklında hareket enerjisi daha iyi kalır. Bunlar öğrenecekleri şeylerle fiziksel temas kurarak, yaparak öğrenirler; Tactil, kişinin el ile duyumsamasına dayanır. Kinestetik gezme, pandomim, dramatize etme vs yi kapsar.

4. Sosyal: Bazı öğrenciler de başkalarıyla sosyal etkileşim (interaksiyon) halinde daha iyi öğrenir

Öğrencilerin bu dört tip öğrenmeden hangisine yatkın olduğu (bilgi alma ve işleme yönünden) tespit edilirse, ona göre öğretim materyali hazırlanabilir.

Doğru yerdesiniz...
gelisenbeyin.net'tesiniz...
Yukarı Dön
zaman Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 724
  Alıntı zaman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07-Nisan-2013 Saat 18:12
Bernice McCarthy Öğrenme Stili Modeli

Bu modele göre dört tip öğrenici profili önerilmiştir.

Tip 1: Buluşçu Öğrenciler
Bu tip öğrenciler, daha çok, bireysel olarak anlamlandırmayı benimserler. Yeni bilgilerin öğrenilmesinde, sebepleri ve yeni bilgiyi anlamlandırmak için bireysel düşünce yapıları ile ilişkilerini düşünürler. Grup çalışmalarını, disiplinler arası çalışmaları ve beyin fırtınası uygulamalarını daha çok tercih ederler.
Tip 2: Analitik Öğrenciler
Bu tip öğrenciler, temel bilgi kuramlarını kendi anlamalarını geliştirmek için çok iyi kullanır ve öğrenirler. Direkt anlatım, veri analizi, bağımsız araştırma yapmayı çok severler. Alanında uzman insanlar ile bilgi paylaşımına çok önem verirler.

Tip 3: Sağduyulu Öğreniciler
Bu tip öğrenciler, daha çok, bir bilgi kabul etmeden önce denemek, yanılmak ve görmek isterler. Öğrenme sürecinde deneysel çalışmalara çok önem verirler.

Tip 4: Dinamik Öğreniciler
Bu tip öğrenciler, daha çok, bireyselleştirilmiş keşif, araştırma etkinliklerini tercih ederler. Kendi önsezilerini kullanmada oldukça iyidirler ve bağımsız çalışmalarda başarılı ve aktif roller alabilirler.

Doğru yerdesiniz...
gelisenbeyin.net'tesiniz...
Yukarı Dön
zaman Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 724
  Alıntı zaman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07-Nisan-2013 Saat 18:13
Gregorc Öğrenme Stili Modeli

Gregorc öğrenme stili modeline göre öğrenenler, dört ayrı kategoride incelenmiştir.
• Somut Sıralı Öğrenenler
Bu tip öğrenciler, direkt olarak dokunsal uygulamaya yönelik, günlük hayat ile ilişkili ve basamak basamak verilen öğrenme durumlarına daha iyi uyum sağlarlar. Öğrenim stratejileri arasında bilgilendirici ve detaylı örnekler içeren kitapların kullanımı, diyagramların kullanımı, akış diyagramları ve bilgisayar destekli eğitim sayılabilir.

• Somut Rast gele Öğrenenler
Bu tip öğrenciler, daha çok, deneme yanılmaya yönelik öğrenim stratejilerini kullanmayı tercih ederler. Rekabet ve yarışma ortamları, bu tip öğrencilerin ilgilerini daha çok çeker. Direktif ve karmaşık yapıların, öğrenim tasarımları içerisinde yer almasını istemezler. Öğrenim metotları yönünden, bağımsız çalışmayı, oyun tabanlı öğrenmeyi, simülasyonları ve multimedya desteğini olumlu karşılarlar.

• Soyut Sıralı Öğrenenler
Bu tip öğrenciler, daha çok, sözel, mantıksal ve analitik düşünme gerektiren öğrenme etkinliklerini tercih ederler. Görsel, sözel ve yazılı öğretim metotlarını daha çok tercih ederler ve bilginin gücüne inanırlar. İyi organize edilmiş bilgileri algılamada çok iyidirler. Öğretim metotlarına örnek olarak, sözlü ders anlatımı, özet bilgilendirme, İnternet kullanımı ve arama yapma, mesaj ve tartışma gruplarına katılma, sesli medya kullanımı sayılabilir.

• Soyut Rast gele Öğrenenler
Bu tip öğrenenler, daha çok, bilgiler arasındaki ilişkiler ile yakından ilgilenir ve duygusal algılarını sıklıkla öğrenim süreçlerinde kullanırlar. Duygusal paylaşımın pek olmadığı öğrenim metotlarına uyum sağlayamaz veya katılmak istemezler. Daha çok, yüz yüze öğrenim süreçlerinden hoşlanırlar ve tecrübelerini başkaları ile paylaşmayı ve başkalarının tecrübelerini değerlendirip kendilerine pay çıkartmayı severler.

Doğru yerdesiniz...
gelisenbeyin.net'tesiniz...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz