gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Eğitim Dünyası > Sağlık Köşesi
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

İftar ve sahur arasında bol bol su için

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4739
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: İftar ve sahur arasında bol bol su için
    Gönderim Zamanı: 10-Temmuz-2014 Saat 12:17
İftar ve sahur arasında bol bol su için

zm. Dr. Levent Sağlam, Ramazan ayında sıvı kaybının önlenmesi amacıyla iftar ve sahur arasında 2-2.5 litre su içmeyi tavsiye etti.
Sağlam bunun yanı sıra, sıvı ihtiyacını karşılamaya destek olacak ayran, taze sıkılmış meyve suları, soda, sebze suları gibi içecekleri tercih etmeye özen gösterilmesini önerdi.
Halk Sağlığı Müdürü Uzm. Dr. Levent Sağlam yaptığı açıklamada, İslam’ın temel ibadetlerinden olan orucu tutarken beslenmenin önemli olduğuna değindi. 'Ramazan ayında yapılan en önemli beslenme değişiklikleri arasında oruç tutan kişilerin öğün sayısının değişmesi; üç ana öğün olan günlük beslenme düzeninin iki öğüne indirilmesi yer almaktadır.' diyen Sağlam, şöyle devam etti: "Uzun süreli açlığın ardından iftar sofrasında oruç açılır açılmaz genellikle kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğmaktadır. Yapılan en büyük hatalardan birisi de hızlı bir şekilde, fazla miktarda besin tüketmektir. Çok hızlı yemek yenildiğinde farkında olmadan ihtiyaçtan daha fazla miktarda yenilebilmekte ve bu durum sindirim sistemi ile ilgili şikâyetlerin artmasının yanı sıra uzun dönemde kilo alımına da zemin hazırlamaktadır."
Sağlam, Ramazan ayında beslenme ilgili yaptığı bilgilendirmede şu uyarılarda bulundu:
"-Ramazan ayının sıcak yaz günlerine denk gelmesi sebebiyle de günde ortalama 2- 2,5 litre (12-14 su bardağı) su içmeye, bununla birlikte Ramazan ayında sıvı ihtiyacını karşılamaya destek olacak ayran, taze sıkılmış meyve suları, soda, sebze suları gibi içecekleri tercih etmeye özen gösterilmelidir.
-Yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan ayında da sürdürülebilmesi için sahur öğünü mutlaka yapılmalıdır. Sahur öğünü atlandığında açlık süresi daha fazla uzamakta ve bu da açlık kan şekerimizin daha erken düşmesine sebep olarak günün daha verimsiz geçmesine yol açmaktadır.
-Vücudumuzda yağ depolama hızını artırmamak için sahur öğününde aşırı beslenme yapılmamalı, ağır yiyecekler tercih edilmemelidir. Sahurda süt, yoğurt, peynir gibi besinlerden oluşan bir kahvaltı yapılmalı ya da çorba, sebze ve zeytinyağlı yemeklerden oluşan bir öğün tercih edilmelidir.
-Ramazan ayında yemeklerin pişirme yöntemleri de çok önemlidir. Özellikle ızgara, haşlama ve fırında yapılan yemekler tercih edilmeli, kavrulmuş, tütsülenmiş ve kızartılmış besinlerden uzak durulmalıdır.
-Özellikle iftarda yemekleri hızlı yemekten kaçınmalı, yemekler yavaş yavaş ve iyice çiğnenerek yenilmelidir.
-İftar ve sahur ana öğünleri ile birlikte iftardan sonra 1-1.5 saat aralıklarla iki ara öğün şeklinde öğünler düzenlenmelidir.
- İftarda aşırı şerbetli, yağlı tatlılar yerine; sütlü tatlılar (sütlaç, güllaç, muhallebi vb.) veya meyve tatlıları tercih edilmelidir.
- İftar yemeğinden hemen sonra televizyon veya bilgisayar karşısına geçmek, koltukta dinlenmek yerine biraz hareket etmek, kısa mesafeli yürüyüşler yapmak sindirime yardımcı olması açısından yararlı olmaktadır."

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz