gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Eğitim Dünyası > Eğitim Öğretim
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Sınav heyecanını başarıya dönüştürmek mümkün!

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
ferdi Açılır Kutu Gör
Süper Üye
Süper Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Ocak-2007
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 220
  Alıntı ferdi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Sınav heyecanını başarıya dönüştürmek mümkün!
    Gönderim Zamanı: 26-Nisan-2013 Saat 00:21
Sınav heyecanını başarıya dönüştürmek mümkün!
İlköğretim yıllarından başlayarak tüm eğitim hayatı boyunca çoğu öğrenci için sınav, “endişe” anlamına geliyor.
Sınav heyecanı doğru yönetildiği takdirde kişinin başarısını artırırken, kontrol edilemeyen heyecan öğrencinin başarısız olmasına yol açıyor.

Öğrenci performans kaygısı nedeniyle kendini suçlayabilir


Sınav heyecanı “performans kaygısı” olarak da yorumlanabilir. Herhangi bir alanda yaşanan başarısızlığı genelleştirerek kişinin kendi beceriksizliği olarak algılaması olarak tanımlanan performans kaygısı, öğrencinin bir sınavda yaşadığı başarısızlığı “Ben bir sınavda başarısız oldum” yerine “Ben başarısız biriyim” olarak algılamasına yol açar.

Heyecanı doğru kontrol etmek önemli


Performans kaygısı; zihinsel, fizyolojik ve duygusal belirtiler şeklinde görülebilir. Kalbin hızlı çarpması, el titremesi, terlemesi gibi fizyolojik belirtilere; panik, gerginlik, sinirlilik, sürenin yetmeyeceğini düşünmek gibi duygusal belirtiler eşlik eder. Kaçma davranışları, bilerek ders kaçırmak, sınava girmeyeceğini ifade etmek gibi davranış belirtileri de ortaya çıkabilir. Sınav heyecanı yüzünden sistemi yargılamak ve “Ben zaten sisteme inanmıyorum” gibi nedenler üreterek kaçış eyleminde bulunmak da sıklıkla görülen bir davranış biçimidir. Heyecan eğer doğal bir tepki olarak değerlendirilirse başarıya dönüştürülebilir. Bu nedenle heyecanın kontrol edilebildiğinde başarıyı getiren önemli faktör olduğu unutulmamalıdır.

Ailenin tavrı çocuğun kendini suçlamasına neden olur


Sınav stresine bağlı olarak ortaya çıkan performans kaygısı çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilir. Öğrencinin akademik anlamda sınava hazır olmaması buna yol açabilir. Genellikle ailenin neden olduğu yüksek beklentiler ve duygusal yaklaşımlar da önemli bir nedendir. Örneğin; “Senin için ne kadar fedakarlık yaptık. Baban çok çalıştı ve dershane parasını hazırladı” ya da “Sen ailemizin gururusun, sen zaten başaracaksın” gibi beklentileri yüksek tutan ifadelerin kullanılması çocuk üzerinde bir baskı oluşturur. Aileler genellikle baskı yapmadıklarını ifade etse de, bu sözler baskı anlamına gelir. Kıyaslamalar, bu stresin en önemli faktörlerden biridir. Çocuğun arkadaşları ya da tanımadığı birileri ile kıyaslanması, bir süre sonra benzer davranışlar göstermesine neden olacaktır. Öğrenci, “Herkes kesin benden daha yüksek not alacak” şeklinde düşüncelere kapılabilmektedir.

Sınav stresi ile başa çıkmak mümkün


Doğru beslenmek, uyku düzeni ve spor yapmak önemlidir. Bilişsel terapi ile asıl hedefin başarılı olmak için çaba göstermek olduğu anlatılmalıdır. Aile, beklentisini doğru ayarlamalıdır. Ailenin tüm bu yaklaşımının yanında, istenilen normal heyecan tepkisi de ortaya çıktığında başarı gelecektir.

Mutlaka uzman yardımı alınmalı


Öğrencinin heyecanı deneme sınavlarında gözlemlendiğinde, eğer bu heyecan başarıyı düşürüyorsa mutlaka bir uzman yardımı alınmalıdır. Öğrenci derslerinde ve okul yaşamında çok başarılı ise, ancak deneme sınavlarında aynı başarıyı gösteremiyorsa sınav stresinin tedavi edilmesi gerektiği anlaşılmalıdır.

Gelişime dair ne varsa...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz