gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji ve Tasarım > Teknoloji ve Tasarım 8 > Kurgu
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Düşüncelerimizi Nasıl Koruyalım

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
sakız Açılır Kutu Gör
Vip Üye
Vip Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Nisan-2007
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 271
  Alıntı sakız Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Düşüncelerimizi Nasıl Koruyalım
    Gönderim Zamanı: 27-Aralık-2011 Saat 16:48
Düşüncelerimizi Nasıl Koruyalım
Bu etkinlikte öğrenciler,
Yaratıcı düşünme süreçlerinin gelişimini sağlayacak ifadelerin kullanılmasına özen gösterilir. Öğrenciler düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler.

KURGU KUŞAĞI GENEL: Yaratıcı düşüncelerini; yaratıcı düşünmenin ilk basamağı olan düşünmeyi öğrenme yönünde adamlar atılan “düzen” kuşağındaki temel üzerine yapılandırırlar.

Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden yola çıkarak yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini somutlaştırırlar.

Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinin çözümüne yönelik fikirlerini yazarak ve çizerek ifade ederler.

Çözüme yönelik düşüncelerini başkaları tarafından doğru olarak anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizer ve çevresiyle paylaşırlar.

Düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler.
Kazanımlar
1.Önceki çalışmada ortaya koyduğu çözüm önerisinin başkaları tarafından anlaşılırlığını araştırır.

2.Araştırma sonuçlarını dikkate alarak önceki çalışmada ortaya koyduğu çözüm önerisine ait çizimde gerekli değişiklikleri yapar.

3.Çözüm önerisini anlatan çizimlerde kullanılan gösterim tekniklerini fark eder.

4.Çözüm önerilerinin yasal koruma altına alınma yollarını ve sürecini ifade eder.

5.Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder.

6.Merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır.

7.Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer.

8.Seçtiği sorunun çözümüne yönelik öneriler getirir.

9.Çözüm önerisine yönelik düşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar.

10.Çözüme yönelik çizimlerinin başkaları tarafından anlaşılabilir nitelikte olmasına özen gösterir.

11.Düşünceden çizime kadar olan süreçte yaşadıklarını günlüğünde ifade eder.

12.Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır.

13.Düşüncelerini ve hayallerini başkalarıyla paylaşmaktan zevk alır.

14.Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarısında ortaya koyar.

15.Özgün tasarımı ile ilgili eleştirilere açık olur.

16.Özgün tasarımlar yapmaktan zevk alır.
Açıklamalar
1, 2 ve 3. kazanımlardaki “ilk” ifadesi, 7. sınıf “Kurgu” kuşağında yaptığı çizimi dikkate alınır.

Öğrenciler düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilirler.

Yaratıcı düşünme süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır.

Yaratıcı düşünme süreçlerinin gelişimini sağlayacak ifadelerin kullanılmasına özen gösterilir.

Zamana yönelik kısıtlama yapılmamalıdır.

Bütün öğrenciler çalışmalarını haftalık olarak paylaşırlar.

Öğrencilerin fikirleri yapıcı olarak eleştirilir.

“Hayallerimizdeki Değişim ve Gelişim”

Öğrenciler çizimleri için çizim amaçlı yazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılır.

Çizim amaçlı yazılım kullanılarak çizilen resimler serbest elle yapılan çizimle kıyaslanmaz.
Yukarı Dön
sakız Açılır Kutu Gör
Vip Üye
Vip Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Nisan-2007
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 271
  Alıntı sakız Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28-Kasım-2013 Saat 15:37
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM

Düşüncelerimizi nasıl koruyalım etkinliğinde öncelikle öğrencilerimizin aşağıdaki terimleri bilmesi gerekir. Değerli öğretmenlerimiz bu terimleri sizler için derledik buyurun. 8. sınıf düşüncelerimizi nasıl koruyalım etkinliği çalışmalarına ve örnek çalışmalara aşağıda yer verilmiştir.

Patent: Türkiyede ve dünyada yeni olan, sanayide uygulanabilen, bilinen tekniğin aşılması kriterine uygun ve buluş sahibine icat ettiği ürünü 20 yıl süreyle üretme pazarlama hakkını veren belgedir.

Faydalı Model: Türkiyede ve dünyada yeni olan, sanayide uygulanabilen, buluş sahibine 10 yıl süreyle ürünü üretme pazarlama hakkını veren belgedir.

Rüçhan Hakkı: Patent veya faydalı modelin sahibinden devralınmasıdır.

Sınai Mülkiyet Hakkı: Yeni tasarım ve özgün çalışmaların ilk uygulayıcılarına belirli bir süre ürünü üretme ve pazarlama hakkını verir.



Sınai Mülkiyet Hakları Nelerdir?

1. Patentler ve faydalı modeller

2. Ticaret ve hizmet markaları

3. Endüstriyel tasarımlar

4. Entegre devre topografyaları

5. Cografi işaretler

TPE(TÜRK PATENT ENSTİTÜSÜ)

2003 yılında 5000 sayılı kanun ile Ankara da kurulmuş olan TPE Sanayi ve Ticaret Bakanlığına bağlıdır.

TPE nin GÖREVLERİ

1. Türkiyenin teknolojik ilerlemesine katkıda bulunmak

2. Ülke içerisinde serbest rekabet ortamı oluşturmak

3. Yurt içi ve yurt dışında var olan bilgileri kamunun istifadesine sunmak.

4. Araştırma geliştirme faliyetlerinin gelişmesini sağlamak.


Yukarıda yazılmış olan tanımlar teknoloji ve tasarım dersi alan 8. sınıf öğrencilerine kesinlikle öğretilmelidir. Yoksa üretilmiş orjinal bir projenin kullanım hakkı tescilledilmez ise yazık olur.

KAZANIMLAR

1. Önceki çalışmada ortaya koyduğu çözüm önerisinin başkaları tarafından anlaşılırlığını araştırır.

2. Araştırma sonuçlarını dikkate alarak önceki çalışmada ortaya koyduğu çözüm önerisine ait çizimde gerekli değişiklikleri yapar.

3. Çözüm önerisini anlatan çizimlerde kullanılan gösterim tekniklerini fark eder.

4. Çözüm önerilerinin yasal koruma altına alınma yollarınıve sürecini ifade eder.

5. Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder.

6. Merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır.

7. Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer.

8. Seçtiği sorunun çözümüne yönelik öneriler getirir.

9. Çözüm önerisine yönelik düşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar.

10. Çözüme yönelik çizimlerinin başkaları tarafından anlaşılabilir nitelikte olmasına özen gösterir.

11. Düşünceden çizime kadar olan süreçte yaşadıklarınıgünlüğünde ifade eder.

12. Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır.

13. Düşüncelerini ve hayallerini başkalarıyla paylaşmaktan zevk alır.

14. Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarısında ortaya koyar.

15. Özgün tasarımı ile ilgili eleştirilere açık olur.

16. Özgün tasarımlar yapmaktan zevk alır.



       Düşüncelerimizi Nasıl Koruyalım?

Bu etkinliğin amacı; öğrencilerin gerçekleştirme kaygısı olmaksızın hayatlarında merak ve hayal ettiklerini, değiştirmeyi, geliştirmeyi, kolaylaştırmayıdüşündüklerini ifade etmelerini sağlamak ve bunların çözümüne yönelik fikirleri ortaya çıkaran çalışmalar yaptırmaktır.

       DİKKAT

1, 2 ve 3. kazanımlardaki “ilk” ifadesi, 7. sınıf “Kurgu” kuşağında yaptığı çizimi dikkate alınır.

Öğrenciler düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilir.

Yaratıcı düşünme süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır.

Yaratıcı düşünme süreçlerinin gelişimini sağlayacak ifadelerin kullanılmasına özen gösterilir.

Zamana yönelik kısıtlama yapılmamalıdır.

Bütün öğrenciler çalışmalarını haftalık olarak paylaşırlar.

Öğrencilerin fikirleri yapıcı olarak eleştirilir.  “Düşüncelerimizdeki Değişim ve Gelişim”

Öğrenciler çizimleri için çizim amaçlıyazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılır. 

Çizim amaçlı yazılım kullanılarak çizilen resimler serbest elle yapılan çizimle kıyaslanmaz.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz