gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji ve Tasarım > Teknoloji ve Tasarım 7 > Düzen
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Düzen Kuşağında Ne yapılır Ne yapılmaz

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Düzen Kuşağında Ne yapılır Ne yapılmaz
    Gönderim Zamanı: 29-Ağustos-2008 Saat 12:05
Düzen Kuşağı Etkinlik Çalışmasında Uyulması Gerekenler

Hazır birimlerin seçiminde sağlık ve güvenlik açısından uygunluk kontrol edilmelidir. Farklı amaçlar için üretilen malzemelerin hazır birim olarak kabul edildiği unutulmamalıdır. Örneğin; pipet, kibrit çöpü vb. malzemelerin üretim amaçlarının asla düzen oluşturmak olmadığı hatırlanmalıdır.

Düzen kuşağı etkinliklerinde öğrenciler başlangıçta hangi düzeni oluşturacağına karar vermemelidir. Ortaya çıkacak düzen, arama ve deneme çalışmalarının sonucunda kendiliğinden ortaya çıkmalıdır. Örneğin; Öğrenci çalışmasına takı, ağaç, çiçek, ev eşyaları vb. yapacağım diyerek başlamamalı ve sonucu bunlara benzer ürünler olan çalışmalar kabul edilmemelidir.

Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı ve dengede durabilmeli, çoğalmaya imkân vermeli, tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır. Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır. Düzene gitmede kullanılan geometrik biçim orijinal formunu korumalı, şekil değişikliğine uğramamalıdır.

Öğrencilere birimlerin birleştirilmesinde yapıştırma ve geçme tekniklerini kullanmaları için fırsat verilmelidir. Öğrenciler, düzene gitmede yaptıkları arama ve deneme örneklerini tasarım günlüklerine aktarmalıdır.

Düzen kuşağı etkinliklerinin yalnızca kâğıt kesmek ve yapıştırmak olduğu algılanmamalı, yaratıcı düşüncenin geliştirmesine, bireysel farklılıkların ve yaratıcılıkların ifade edilmesine fırsat veren birer araç olduğu unutulmamalıdır.

Düzen Kuşağında Neler Yapılır
*Yapılan çalışmalar özgün olmalı..

*Kare, daire ve çizgiden yola çıkarak birim, birimden modül, modülden bir bütün elde edilir.

*Etkinlik sürecinde yapılan tüm çalışmalar kayıt altına alınır. Yani tasarım günlüğü ve etkinlik süreci yazılır..

*Bireysel çalışmalarda yazılanlar ürün dosyasına konur.

*Grup çalışmaları sergi düzenine uygun yapılır. Büyük boy bir fon kağıdına tüm etkinlik süreci, tasarım günlüğü, grup adi, grup üyeleri, modülün maketi vb. çalışmalar yapıştırılır.

*Yapılan çalışmaların teknolojik bir değeri olup olmadığı yada bir teknolojik değere benzetilir.

*En sonda grup sözcüsü ve grup üyeleri konuyu anlatır.


Ne Yapılmaz...
*Ortaya çikan ürün var olan bir nesneye benzetilemez.

*Ürün hiç bir zaman bir zemine oturtulamaz. Kendi basına birim, modüllerin birleşimiyle bir bütündür.

*Başkasından kopya edilemez.

*Ürün düşünce olarak, yaratıcılık açısından size özgü olmalı

*Birim elde ettikten sonra çoğalabilirliği test edilmeden ortaya çıkarmanın bir anlamı olmaz.

*Tasarım günlüğünü zamanında yazın. Diğer bir güne yada haftaya bırakılamaz.



Düzen Kuşağı

DÜZEN KUŞAĞI:Öğrencinin tasarım anlayışını oluşturmak için çeşitli objelerle anlatım,gösteri ve uygulamalar yapılır.

6. SINIF KONULARI VE İÇERİKLERİ

İLK ADIM:Burada amaç sorularla düşünmeye ve araştırmaya yönelik çalışmalardır. Örnek uygulamada öğretmen eline bir kağıt alır ve bunun şekil alma ve daha işlerlik kazandırma olanaklarını soru-cevap şeklinde tartışarak sonuca ulaşılır.Burada yaşamdaki olaylara farklı açıdan bakma,tekrar,ritim,uyum,düzenden yola çıkılarak 3 boyutlu tasarım çalışmalarının ZİHİNSEL temeli oluşturulur.

DÜZEN OLUŞTURALIM :Öğrenciler yakın çevreden yararlandıkları hazır birimleri kullanarak, bireysel etkinlik yaparlar.Önce denemeler ,aramalar bunun için de öğrenci yönlendirilir..Amaç Eldeki birimin çoğaltılması ve bunda farklı uyum,estetik, ve yorumlar aranır. Yani kim ne kadar seçtiği malzeme biriminden yola çıkarak farklı bütünler elde edebiliyor bunun için de yönlendirme yapılır.Bu çalışma öğrenci bazında bireyseldir. Öğrenci düşüncelerini formdaki bölümlere yazar.
Teknoloji Tasarım ile ilgili detaylı bilgi için...
http://www.gelisenbeyin.net/duzen-kusagi.html

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
27eşref beyaz Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 13-Ekim-2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1
  Alıntı 27eşref beyaz Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2008 Saat 10:03
teşekkürler
Yukarı Dön
Lauri Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 15-Ekim-2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3
  Alıntı Lauri Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 15-Ekim-2008 Saat 14:55
bak bunlar benim işime yaraya bilir
Yukarı Dön
~~€danur~~ Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 10-Ekim-2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 7
  Alıntı ~~€danur~~ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17-Ekim-2008 Saat 19:41
€llerinize saglık hocam çok güzel olmuş.............       
Yukarı Dön
ModeratorBeyin Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge
Halkla İlişkiler Müdürü

Kayıt Tarihi: 10-Mart-2007
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 408
  Alıntı ModeratorBeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17-Ekim-2008 Saat 20:15
Orjinalini yazan: iltebir

düzen kuşağinda birimden bütüne bütnde farklılık ve düzen oluşturalık konuları arasındaki farklar açık bir dille ifade edilirse sevinirim

düzen kuşagında:
6. sınıflarda çevrede var olan hazır birimler(platik bardak, mandal, kibrit, kürdan, makarna,boncuk vs.) kullanılarakbir düzen ortaya cıkarılır.
7. sınıflarda kartondan değişkenliği olmayan geometrik şekilleri(kare, üçgen, daire, çizgi)kullanarak bir düzen ortaya çıkarılır.
8. sınıflarda ise 7. sınıftan farklı olarak aynı etkinlik renk, hareket ve orana dikkat edilerek yapılır. yani renk geçişlerine, düzenin büyükten küçüğe ya da küçükten büyüğe doğru gitmesine ve düzenin hareketliymiş hissi vermesine dikkat edilmelidir.
мσ∂єяαтσявєуιη
Yukarı Dön
27emir545 Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17-Ekim-2008
Konum: GAZİANTEP
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1
  Alıntı 27emir545 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17-Ekim-2008 Saat 21:58
hocam siteyi werdiğiniz için tskler hakketen güselmiş =emir=
Yukarı Dön
omer27 Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17-Ekim-2008
Konum: nizip
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1
  Alıntı omer27 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 17-Ekim-2008 Saat 22:08
güzel ve işimize yarayan bi konu teşekürler
Yukarı Dön
kırık kalp Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19-Ekim-2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3
  Alıntı kırık kalp Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19-Ekim-2008 Saat 19:25
düzen kuşağında ilk önce birim seçilir ve sonra düzene yolculuk başlar ve bunları günlüğe kaydedilir düzen özgün olmalı yani herkesinden farklı olmalıdır düzende estetiklik ve teknolojik değerler olmalıdır not alma sırasında düzene yolculuk pano halinde anlatılmalıdır günlük getirilmelidir
ÖZGÜN DÜZEN ÖNEMLİ
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz