Öğrenci merkezli dersler |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: Öğrenci merkezli dersler Gönderim Zamanı: 12-Mart-2008 Saat 23:45 |
B. Öğrenci merkezli dersler
Öğrencinin katılımı Öğrencilerimiz etkin mi? Dersin amacı konusunda bilgilendirildiler mi? Öğrenciler dersin yönetimine dahil mi? Bilgilendirilmiş katılım Öğrenciler öğretmenin rehberliği ve yönlendirmesi ile derse etkin bir biçimde katılır. Dersin doğası, amacı ya da ilerlemesi öğrenciler tarafından anlaşılır. Dersin içeriği ve geliştirilmesinde öğretmenin genel sorumluluğu vardır. Ancak, öğrenci katkıları öğretmen tarafından teşvik ve takdir edilir ve sınıf tarafından eleştirel biçimde ele alınır. Bilgilendirilmiş işbirliği Öğrenciler değerlendirici sorular sorarlar ve cevapları iyice düşünür ve belirlerler. Dersin doğası, amacı ya da ilerlemesi öğrenciler tarafından anlaşılır. Öğrenciler öğretmen ile etkin biçimde işbirliği yaparlar. Dersin doğası, amacı ya da ilerlemesinin sorumluluğu ve kontrolü paylaşılır. Tüm katkılar öğretmen tarafından takdir edilir ve sınıf tarafından eleştirel biçimde ele alınır. “Bilgilendirilmiş katılımı” teşvik etmek için planlanmış dersler daha fazla öğrenci merkezlidir. Ancak ne yapılacağı öğretmen tarafından belirlenir. Bu tür bir ders öğrencilere bazı seçenekler sunsa da öğretmen tarafından belirli miktarda yönlendirme vardır. “Bilgilendirilmiş işbirliğini” teşvik eden bir ders en fazla “öğrenci merkezli” olan derstir. Öğretmen ne yapılacağının belirlenmesinde öğrencilerine önemli fırsatlar sağlar. Tüm derslerde bu düzeyde bir seçme şansı verilemeyebilir ve dersin öğretmen tarafından daha fazla yönlendirilmesi gereken zamanları da olabilir. Yine de, derslerinizin çoğunda “bilgilendirilmiş işbirliğine” yönelik bazı fırsatlar yaratmak için çaba göstermelisiniz. Bu amaçla aşağıdaki çalışmalar yapılabilir: 1. Öğrencilere kendi çalışmalarını değerlendirmek ve notlandırmak için fırsatlar sağlayabilirsiniz. “Bu tabloda, bu toplam için iki farklı cevap olduğunu fark ettim – hangisi doğru?” ya da öğrencilerden gruplarındaki bireyler tarafından yazılmış olan hikayeleri değerlendirmeleri istenebilir. 2. Proje çalışmalarında daha fazla seçenek sağlayın. “Önümüzdeki ay ‘Türk Tarihi’konusunu çalışacağız. Bunu nasıl yapmamız gerektiğini düşünüyorsunuz? Çalışmamıza neler dahil etmeliyiz?” Öğrencilerinize bunun hakkında düşünmek için zaman verin ve daha sonra çalışma için ana başlıkları belirlemelerine ve arkadaşlarıyla birlikte çalışmalarına izin verin. Eğer önemi olan bir konu belirtmezlerse “............ konusunun dahil edilmesine ne dersiniz, önemli olduğunu düşünüyor musunuz?” gibi bir öneride bulunulabilir. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |