Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Anlatım (sunu) yöntemi (Mesleki Çalışma)

Nereden Yazdırıldığı: gelisenbeyin.net
Kategori: Teknoloji ve Tasarım
Forum Adı: Öğretmen Dökümanları
Forum Tanımlaması: Öğretmenlere ait raporlar, Sınıf rehberliği formları, Veli toplantıları, Mesleki çalışmalar
URL: http://www.gelisenbeyin.net/forum/forum_posts.asp?TID=4045
Tarih: 05-Mayıs-2024 Saat 23:54
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 9.50 - http://www.webwizforums.com


Konu: Anlatım (sunu) yöntemi (Mesleki Çalışma)
Mesajı Yazan: gelisenbeyin
Konu: Anlatım (sunu) yöntemi (Mesleki Çalışma)
Mesaj Tarihi: 31-Temmuz-2010 Saat 14:23
1.     ANLATIM (SUNU) YÖNTEMİ

             Bu yöntem derse giriş yaparken, konuyu özetlerken yada bir konuyla ilgili bilgiyi                                                    aktarırken kullanılır. Daha çok sunuş yoluyla öğretme stratejisinin kullanımında ve bilgi   düzeyindeki davranışların kazandırılmasında kullanılır.

        Özellikleri:

1-Öğretmen merkezlidir.
2-Aynı anda çok sayıda kişiye bilgi aktarılır.
3-Dinleyiciler konuyla ilgili organize bir görüş kazanır.
4-Öğrencilere kısa zamanda çok bilgi verilir.
5-Öğrencilere alışkanlığı kazandırır, not alma becerilerini geliştirir.

          Dikkat Edilecek Hususlar:

1-Basit, kısa ve tam cümleler kullanılmalı.
2-Doğru anlatıma ve mesleki terimlerin kullanılmasına özen gösterilir.
3-Konuların ana başlıkları belirlenmeli, şunu mantıksal bir sıraya göre yapılamalı.
4-Ses tonu iyi ayarlanmalı ve arka sıradakilerin rahat duyabileceği bir şekilde olmalı.
5-Verbalizmi (laf salatası) önlemek için plan, kroki, grafik gibi görsel araçların kullanılmasına   yer verilmeli ya da tahtaya resim ve şekil çizilmeli, uzun süre konuşmaktan kaçınılmalı.
6-Ara sıra sınıf tartışmalarına yer verilmeli öğrencilere sorular sorulmalı ve gelen yanıtlara göre konu genişletilmeli.
7-Anlatırken espri ve şakalara yer verilmeli, ilgi çekici jest ve mimikler yapılmalı.
8-Öğrenci yaşantılarına uygun örnekler verilmeli.
9-Küçük grup çalışmaları ile anlatılanların tartışması yapılmalı.
10-Anlatılanların dikkatle dinlenmesini sağlamak için ders sonun da küçük bir sınav yapılmalıdır.
11-Öğretmen kibirli olmamalıdır.
12-Öğrencilere karşı geçek bir ilgi göstermelidir.

          Faydaları:

1-Öğrencilerin çalışma yapabilmeleri için gerekli   temel materyalin sunumu yada yeni bir çalışmayı başlangıç için faydalı yoldur.
2-Bilgileri kalabalık gruplara iletmek için yararlıdır.
3-Öğrencilerin muhteva üzerinde organize bir görüş kazanmalarına yardımcı olur.
4-Konu düzenli bir biçimde sunulacağı için zamanın iyi kullanımını sağlar.
5-Oturumda sürpriz bir bilgi ile karşılaşmayacağı için öğretmene ‘’güven’’ duygusu verir.
6-Uygulaması kolay ve ekonomiktir.






          Sınırlılıkları:

1-Uzun ve sık sık tekrar edilen bir anlatım kolayca sıkıcı hale gelir.
2-Dinleyicilerin ilgi ve ihtiyaçlarının karşılanıp karşılanmadığını belirlemek güçtür.
3-Öğretim sırasında soru sorma izni verilmediği için dönütü ortadan kaldırır eksik iletişime neden olur.
4-Ayrıntılı bilgi ‘’iletişim’’ ve ‘’anlatım’’ı oldukça zordur.
5-Dinleyiciler çok pasiftir.
6-Dinleyicileri tanımak güçleşir.
7-Duygusal tutumlar ve psikomotor öğrenme çok ender oluşur.
8-Öğrenci aktif olarak öğrenmeye katılmadığı için yüksek seviyeli bilişsel öğrenme olamaz.




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2007 Web Wiz - http://www.webwizguide.com