gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji ve Tasarım > Öğretmen Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

TRT 4 GELECEK EĞİTİMLE GELECEK PROGRAM RAPORU

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
sakız Açılır Kutu Gör
Vip Üye
Vip Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Nisan-2007
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 271
  Alıntı sakız Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: TRT 4 GELECEK EĞİTİMLE GELECEK PROGRAM RAPORU
    Gönderim Zamanı: 28-Haziran-2008 Saat 00:49
“GELECEK EĞİTİMLE GELECEK” PROGRAMI
İZLEME VE DEĞERLENDİRME RAPORU
18.06.2007-PAZARTESİ:Okullarda Şiddet ve Zorbalığın Önlenmesi ve PDR Hizmetlerinin
                                           Rolü.                            
     Okullardaki zorbalık davranışları okul öncesinden başlayıp liseye kadar uzanan süreci kapsamaktadır.Zorba davranışlar kızlarda ve erkeklerde farklılık göstermektedir.
     Zorbalığı arttıran etkenler arasında;düzeysiz çocuk programları,öğretmenin sınıfta zorbalık uygulaması,okul öncesinde rehberlik hizmetlerinin yaygın olmaması sayılabilir.
     Sorunları düzeltmenin tek yolu öğretmen-öğrenci-veli işbirliğidir.
     Okula gelen veliler genelde çocuklarının dersini sorar.Paylaşımını,tutumunu soran veli çok azdır.Kısacası veli sadece bilişsel gelişimi ile ilgilenir.Gelişim fiziksel,psikolojik ve bilişsel olarak değerlendirilmelidir.

19.06.2007-SALI:Çocuklarda Sosyal ve Duygusal Gelişim.
     Sosyalleşme çocuğun topluma uyum sağlamasıdır.Sosyalleşme süreci doğumda başlar.Çocuklar birçok şeyi gözlemleyerek öğrenir.Korkuları da ebeveyni gözlemleyerek davranış haline getirir.
     Çocuğu okula gitmeden önce korkutmamak gerekir.Aksi durumda okula gidince çocukta kaygılar oluşur.
     Otorite sağlamada paylaşma yöntemi çok önemli,rahat ve kalıcı öğretim sağlar.Ailelerin çocukları korkutarak disiplin etmesi yanlış bir tutumdur.
     Okul öncesi dönemde paylaşma duygusu oluşmamıştır.Ancak 5-6 yaşlarında yavaş yavaş gelişir.
     Çocuğa şiddet içermeyen uygulanabilir,yaşına uygun cezalar verilmelidir.Ayrıca ödüllerde de aşırıya kaçılmamalıdır.

20.06.2007-ÇARŞAMBA:Çocuk Ruh Sağlığı ve Davranış Bozuklukları.
     Çocuklarda değişik yaş gruplarında farklı davranış bozuklukları görülebilir.Eğer menenjit veya doğumdan kaynaklanan yapısal ve fiziksel bir sorun yoksa bu davranışlar normaldir.Anne-baba doğumdan itibaren çocuğun gelişim evrelerini iyi bilirse nasıl davranacağını da kestirebilir.
     6 yaş öncesi çocuklar işlem öncesi dönemde oldukları için yetişkinlere göre olay çözümleme de dar bakış açısına sahiptirler.Ergenlik döneminde ise çocuklara çocuklara hoşgörüyle yaklaşılmalı; kendine güvenen bireyler yetiştirmek istiyorsak zaman zaman zorlukları kendi başlarına göğüslemelerine izin verilmeli.
     Duygu ve davranış bozuklukları bireyin beyin gelişimi ile etkilidir.Bireyin beyin gelişimin etkileyen faktörler; dışarıdan alınan duygular,görme duyusu ve işitme duyusu sayılabilir.
     Üstün yetenekli ve üstün zekalı çocukların özelliklerinden, öğretmen ve anne-babaların nasıl davranması gerektiğinden bahsedildi.

21.06.2007-PERŞEMBE:Başarılı İletişim (Yetişkin-Çocuk İletişimi)
     Çocuğun okula başlamasıyla birlikte sosyal çevresi de değişir.Buna bağlı olarak çocuğun duygularında bir karmaşa yaşanır.
     İletişim bozukluğu gösteren çocuklara hemen tepki vermeden tutarlı teknik ve yaklaşımlar göstermek gereklidir.
     İletişim kişinin kendisiyle tanışmasından itibaren başlar.İletişimde önemli olan mutlu olabilmek ve bunun sonucunda da huzurlu bir toplumda yaşamaktır.
     Çocuğu tanımak ve onunla iletişim kurmak öncelikle anne-babayı tanıyarak olur.Çocuğun olumsuz davranışlarının kaynağında güven duygusu eksikliği yatmaktadır.Genellikle boşanmış ailelerin,yetiştirme yurtlarında büyüyen çocukların iletişim ve davranış bozuklukları bundan kaynaklanır.Bu çocuklar kendilerine güven duymazlar.Bu çocukların tek eksiği sevgidir.
     İlköğretime başlayıncaya kadar çocuğun hayatı oyun olduğu için çocukla onun hayal dünyasında yani oyun içinde iletişim kurulmalıdır.Çocukları anlamak için iletişim sırasında çocuk gözüyle bakmak gerekir.Anne-baba ve öğretmen iletişiminde birlikte hareket edilmesi gerekir.
     Aile ve Disiplin:
     Aile içerisinde disiplin anlayışı katı yada çok esnek olmamalıdır.Çocuklara hayır derken iyi düşünülmeli ve bu hayırları çok fazla kullanmamak gereklidir.Hayır dedikten sonra bunun gerekçesini mutlaka onlarla paylaşmalıyız.

22.06.2007-CUMA:Çocuk ve Bilgisayar Oyunları,İnternet.
     Günümüzde çocuklar teknoloji ile erken yaşlarda tanışmaktadır.Bilgisayar araç olarak değil amaç olarak kullanılmalıdır.Hangi sürede ne zaman ve hangi programı kullanacağımızı önceden planlamalıyız.
     Bilgisayar oyunlarında genellikle eğitim amacı yoktur.Bazı oyunlar şiddet içerip saldırganlı öğesi taşır;bazıları ise çocuğun hoşça vakit geçirmesini sağlar.Bunun yanı sıra uzun süreli bilgisayar kullanımı çocuğun içe kapanık,asosyal olmasına neden olur.
     Bilgisayar destekli eğitimde çocuk oyun oynarken öğrenir.Anne-baba bilgisayar destekli eğitim CD’leri alıp incelemelidirler.Bilgisayar başında kalma süreci önceden belirlenmeli ve sınırlı olmalıdır.Okul öncesi dönemde bilgisayar kullanımı ile ilgili öğretmen velileri bilgilendirmelidir.
     Çocuk ve Oyun
     Oyun çocuk için duygusal arınmadır.Çocuklar sorunlarını oyunlara yansıtır.Aileler çocuklarını doğal oyun unsurlarıyla karşılaştırmalıdırlar.Ayrıca çocukların yaşlarına ve gelişimlerine uygun oyuncaklar seçilmelidir.
     ALINTI
Yukarı Dön
sakız Açılır Kutu Gör
Vip Üye
Vip Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Nisan-2007
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 271
  Alıntı sakız Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28-Haziran-2008 Saat 00:51
2007-2008 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
CUMHURİYET İLKÖĞRETİM OKULU EYLÜL AYI
‘GELECEK EĞİTİMLE GELECEK’ KONULU TRT 4 PROGRAMI RAPORU

Hazırlanan program okulumuzun tüm öğretmenleri tarafından izlenerek aşağıdaki sonuçlar çıkarılmıştır.

MEB Doç.Hüseyin ÇELİK yaptığı açıklamalarda, 1. sınıfların bu yılda oula bir hafta erken başlayacağını belirtti.Bu çalışmanın öğrencilerin okula uyumunu kolaylaştırdığını ve akademik başarılara sebepolduğunu fade etti.
Okul öncesi eğitimin öneminden söz eden Hüseyin ÇELİK, yaz döneminde boş köy okullarının ana okula dönüştürülmesi konusunda çalışmaların yapılığını belirtmiştir.
Taşımalı eğitimin olumsuz yönlerine dikkaleri çeken Sayın ÇELİK, özellikle 1. 2. 3. sınıftaki çocukların çok sıkıntı çektiğini ve vakitlerinin ders çalışmak ve dinlenmek yerine yollarda kaybettiklerini öne sürdü.Bu sıkıntının giderilmesi için her köye 10 öğrenci bile olsa oraya bir öğretmen gönderilmesi gerektiğini ifade etti .

Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürü
Dr. Ruhi Kılıç konuşmasında şunları ifade etti.
1)   Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar hem sınıf öğretmenleri hem de rehber öğretmenler tarafından gözlemlenmelidir.
      2) Bir veli çocuğunun farklı bir durumu olduğunu düşündüğünde RAM a başvurup bilgi alabilir.
      3 ) Şiddet konusunda emniyet müdürlüğüyle irtibata geçilmiştir
KONU;İlköğretim Genel Müdürlüğü Çalışmaları
Bu konuda İlköğretim Genel Müdürü İbrahim ER Bakanlık Danışmanı Eğitime % 100 Destek Proje Koordinatörü Hamza AYDOĞDU konuk olmuşladır.
1)   2004 yılında yapılan program değişikliğinde en büyük görev öğretmene düşmektedir.
2)   Performans ve projeler ödevleriyle ilgili sıkıntılarla karşılaşılmıştır.Bu sıkıntıların giderilmesi için performans ödevleri sınıflarda yapılmalıdır.
3)   Çalışma kitapları hem öğrenci hem de öğretmen için büyük kolaylıktır.
4)   1. ve 3. sınıflarda öğrencinin gelişim düzeyini gösteriri rapor verilecektir.      Öğretmen tavsiyesi, velinin görüşleri bu raporda verilecektir.
5)   Seviye belirleme sınavları 6- 7 ve 8. sınıflarda yapılacaktır. Fakat 8. sınıftaki sınavın ortalamaya etkisi daha fazla olacaktır.
6)   Bu yıldan itibaren 5 lik sistemden 100 lük sisteme geçilmiştir.
7)   İl seviye tespit sınavları iptal edilmiştir


Konu: Personel Genel Müdürlüğü Çalışmaları
Müst. Yrd. Ve Personel Genel Müdürü Remzi KAYA müdürlüğün çalışmalarını şu şekilde özetlemiştir.
1)   Norm kadro yönetmeliğinde değişiklik yapılmış, öğretmelerin boşta kalmaları engellenmiştir.Öğretmenler kendi alanlarında istihdam edilirken boş kalanlar yan alanlara kaydırılmıştır.
2)   Nokta ataması sistemiyle öğretmen branşıyla ilgili hangi okula gitmek istiyorsa oraya gidebilmektedir.
3)   Atamalar internet yolula yapılmakta ve büyük kolaylık sağlamaktadır.
4)    Özlük hakları kadrlularla aynı olan sözleşmeli öğretmen atamaları ile öğretmen eksiği büyük oranda kapanacaktır.
5)   2004 ten beri uygulanan zorunlu yer değiştirme sayesinde doğu-batı adaletsizliğinin önüne geçilmiştir
6)   Kadro açıkları okul müdürlüklerinden değil bakanlıktan yapılmaktadır.
7)   İdareci seçiminde yazılı sınavla birlikte mülakat yapılacak, takdir ,teşekkür belgeleri, hizmet içi eğitimleri göz önüne alınacaktır.
Konu : Beyin Yarımkürelerinin Eğitimdeki İşlevi
Katılımcı TTKB Üyesi Hüseyin Alp BOYDAK
   Beyin sağ ve sol olmak üzere iki yarım küreden oluştuğunu söyleyen BOYDAK bu iki yarım küreyi birbirine bağlı olduğunu ifade etmiştir.
   Beynin sağ tarafı yaparak yaşayarak öğrenir. Bu şekilde öğrenme olmadığında sol tarafı devreye girer ve ezberler. Beynin sol tarafı yeni olan her şeye karşı çıkar, yaratıcılığı hayal gücünü bastırır. Çocukların oyunlarına karışılmamalı ve yaratıcılıklarını kullanmaları engellenmemelidir. Merakları önlenmemelidir.
Konu: Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürlüğü Çalışmaları
Katılımcı Okul Öncesi Eğitimi Genel Müdürü Remzi İNANLI
Okul Öncesi konulu programda ifade edilenler:
1)   Zeka gelişiminin %70'i bu dönemde tamamlanmaktadır. İyi bir eğitim alırsa zeka gelişimi daha olumlu bir şekilde devam eder.
2)   Okul öncesi bir eğitim yeridir, bakım yeri değildir.
3)   Okuldaki eğitimle evdeki eğitim birbirini tutmadığında çocuk ikilemde kalmaktadır. Bunun önüne geçilmek için aileler konferanslar, eğitimler, programlarla bilinçlendirilmektedir.
4)   Anasınıfında ikili eğitime geçilmiştir.
5)   Bu yıl sadece 1. sınıflar değil anasınıfları da okula bir hafta erken başlamışlardır.
6)   Okul öncesi eğitimle çocuklar okula alışırlar, ilköğretime hazırlanırlar. Bu dönemde Türkçe'yi doğru kullanmayı öğrenirler.Fakat çocuklara rakamları harfleri öğretmek yanlıştır.
7)   Özel okulların anasınıflarında yabancı dilin öğretilmesi doğru değildir.Öğretimde her şeyi oyuncağa dökmek yanlıştır. Oyuncaksız da eğitim yapılabilir.
8)   Otistik çocuklar anasınıflarında kaynaştırma eğitimi alabilirler.
‘GELECEK EĞİTİMLE GELECEK’ KONULU TRT 4 PROGRAMI RAPORU HAZILAYAN ÖĞRETMELER

Yukarı Dön
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28-Haziran-2008 Saat 00:57
Paylaşım için teşekkürler..

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
sakız Açılır Kutu Gör
Vip Üye
Vip Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Nisan-2007
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 271
  Alıntı sakız Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28-Haziran-2008 Saat 01:16
Orjinalini yazan: gelisenbeyin

Paylaşım için teşekkürler..

Ben teşekkür ederim. Ben sadece alıntı yaptım. GErçek anlamda emeği geçen arkadaşlara teşekkürler..
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz