gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Eğitim Dünyası > Eğitim Öğretim
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Okullardaki Yeşil Alanlar Daha Zeki Yapabilir mi?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Okullardaki Yeşil Alanlar Daha Zeki Yapabilir mi?
    Gönderim Zamanı: 29-Haziran-2015 Saat 01:54
Okullardaki Yeşil Alanlar Çocukları Daha Zeki Yapabilir mi?

Çocuklar, okulların içindeki ya da etrafındaki çimenlik ve ağaçlıklı alanlarda oynamaktan büyük keyif alıyor ve araştırmacılar da doğayla iç içe olmanın onların fiziksel sağlığı için ne kadar önemli olduğunu gösteren belgelere sahip. Peki ya beyinlerine neler oluyor?
Yeni yayınlanan bir çalışma, tüm bu yeşilin (yeşil alanların) bilişsel gelişmeyi artırabileceğini düşündürüyor. 12 aylık bir dönemde araştırmacılar, okullarına yakın alanlarda daha fazla yeşile maruz kalan çocukların temel hafızasında –kısa süreli hafıza ölçümü- yüzde 5’lik bir artış olduğunu ve dikkat dağınıklığında yüzde 1 azalma meydana geldiğini belgeledi. Uzmanlar, “Beyin, doğum öncesi ve çevresel etkilere en fazla maruz kalındığı düşünülen doğum sonrası erken dönemlerde sürekli olarak gelişir” diye yazıyor.
Ulusal Bilimler Akademisi tutanaklarındaki bir makalede, araştırmacılar neden yeşil alanların yararlı bilişsel etkilere sahip olabileceğine dair birçok teori olduğunu yazıyor:
“Yeşil alanları da kapsayan doğal çevre, çocuklara teşvik, sorumluluk, risk alma, keşfetme, yaratıcılık, ustalık ve kontrol, kendilik duygusunun güçlendirilmesi, merak duygusu gibi temel duygusal ifadelerin ilhamına benzer çok sayıda ‘biricik” fırsat sunuyor ve piskolojik iyileşmeyi artırıyor.”
Araştırmacılar ayrıca yeşil alanların daha fazla fiziksel aktiviteye yol açmış olabileceğini, bunun da yüksek bilişsel fonksiyonla ilişkilendirilebileceğini, yeşil alanların kirlilik seviyesini azalttığını ve yüksek bilişsel fonkiyonların da bununla ilgili olabileceğini teorileştirdi.
Bunun, yeşil alan maruziyetinin okul çağındaki çocukların bilişsel gelişiminde yarattığı etkinin gösterildiği ilk epidemiyolojik çalışma olduğuna inanılıyor. Çalışmaya Barselona’da ikinci sınıfta dördüncü sınıfa kadar 7-10 yaş arasındaki 2 bin 593 öğrenci katıldı.
Geçen ekimde basılan önceki çalışmada da Massachussetts’teki 905 devlet ilkokulun “yeşillik” oranlarına bakıldı ve öğrenci performansları üzerinde benzer pozitif etkiler bulundu. Araştırmacılar, uydu görüntülerinini kullanarak Tayvan’dan Harvard Üniversitesi’ne, Brown Üniversitesi’nden başka yerlere kadar, belirli alanlarda ne kadar bitki yoğunluğu olduğunu belirledi. Sonuçları da Massachusetts’teki üçüncü sınıfların 2006-2012 yılları arasında yapılan standart testleri ile karşılaştırdı. Daha çok yeşil alana sahip olan okullarda daha yüksek test sonuçları alındığı bulundu, hatta cinsiyete, ırka, İngilizce’nin ikinci dil oluşuna, gelire, öğrenci-öğretmen oranına ve okula devam konularına göre düzeltmeler yapıldığında bile.
Kaynak: http://www.washingtonpost.com/news/to-your-health/wp/2015/06/15/can-green-spaces-at-schools-make-children-smarter/

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz