gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji ve Tasarım > Teknoloji ve Tasarım 7 > Düzen
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Share Tweet

Birimden bütüne nedir?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
By_Beyin Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 08-Ocak-2007
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 388
  Alıntı By_Beyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Birimden bütüne nedir?
    Gönderim Zamanı: 22-Temmuz-2010 Saat 00:56
Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı 7. sınıf

BİRİMDEN BÜTÜNE :Değişkenliği olmayan temel biçimler olan KARE-DAİRE-ÇİZGİ örnekleri kağıt veya kartona çizilir.Seçilen ve çizilen öge katlanır ve bir birim elde edilir. Bu birimler kesilir ve tekrar sistematik olarak birleştirilir ve bütün oluşturulur. Yani çizilen kareler kesilir ve bunlardan biçimsel ve estetik bir bütün elde edilir.

Devamı...
http://gelisenbeyin.net/birimden_butune_nedir.html

Büyük beyinler fikirleri, orta beyinler olayları, küçük beyinler ise kişileri konuşur.
Yukarı Dön
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4679
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02-Ekim-2013 Saat 16:14
Birimden Bütüne
Bu etkinlikte öğrenciler,deneme ve araştırmalar yoluyla düşüncelerini uyararak zihinlerinde tasarladıklarını gerçekleştirirler. Bu amaçla değişkenliği olmayan temel biçimleri bir malzemeye uygulayarak bir birim elde ederler. Tekrar sistematiği içinde bir düzene gidilir. Öğrenciler değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler (tasarım) oluştururlar.

Kazanımlar

1.Değişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder.

2.Birim oluşturmada değişkenliği olan ve olamayan biçimlerin uygunluğunu sorgular.

3.Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir.

4.Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener.

5.Çoğalma imkânı olan birimi elde eder.

6.Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.

7.Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur.

8.Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder.

9.Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır.

10.Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.

11.Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır.

Açıklamalar
Çalışmalar bireysel olarak sadece sınıf içinde yapılır.

Ortaya çıkan ürünler 8. sınıfta yapılacak etkinliğe alt yapı oluşturması amacıyla kullanmak üzere fotoğraflanır ya da saklanır.

Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine fırsat verilir.

Her öğrencinin çalışması ayrı bir değer olarak kabul edilir. Olumlu veya olumsuz görüş bildirilmez.

Çalışmalarını diğer arkadaşlarından önce bitiren öğrenciler farklı çalışmalara yönlendirilir.

Matematik Dersi Öğretim Programı “Geometri” Öğrenme Alanı

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4679
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28-Eylül-2016 Saat 20:50
Birimden Bütüne
Bu etkinlikte öğrenciler,deneme ve araştırmalar yoluyla düşüncelerini uyararak zihinlerinde tasarladıklarını gerçekleştirirler. Bu amaçla değişkenliği olmayan temel biçimleri bir malzemeye uygulayarak bir birim elde ederler. Tekrar sistematiği içinde bir düzene gidilir. Öğrenciler değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler (tasarım) oluştururlar.

Kazanımlar

1.Değişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder.

2.Birim oluşturmada değişkenliği olan ve olamayan biçimlerin uygunluğunu sorgular.

3.Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir.

4.Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener.

5.Çoğalma imkânı olan birimi elde eder.

6.Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.

7.Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur.

8.Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder.

9.Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır.

10.Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.

11.Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır.

Açıklamalar
Çalışmalar bireysel olarak sadece sınıf içinde yapılır.

Ortaya çıkan ürünler 8. sınıfta yapılacak etkinliğe alt yapı oluşturması amacıyla kullanmak üzere fotoğraflanır ya da saklanır.

Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine fırsat verilir.

Her öğrencinin çalışması ayrı bir değer olarak kabul edilir. Olumlu veya olumsuz görüş bildirilmez.

Çalışmalarını diğer arkadaşlarından önce bitiren öğrenciler farklı çalışmalara yönlendirilir.

Matematik Dersi Öğretim Programı “Geometri” Öğrenme Alanı

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz