gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji ve Tasarım > Öğretmen Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Müfettişin hazırlamamızı İstediği 32 Maddelik Yapt

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Müfettişin hazırlamamızı İstediği 32 Maddelik Yapt
    Gönderim Zamanı: 03-Ocak-2009 Saat 20:17
2008 -2009 ŞUBE REHBER ÖGRETMENİN REHBERLİK DOSYASINDA BULUNDURACAGI DEFTER DOSYA VE KAYıTLAR (tK.Y. 76. Madde) :
1-      Okulun Rehberlik Çerçeve Programı (Yıllık çerçeve Planı Rehber Öğretmen Hazırlar Md:51)
2-      İlköğretim Kurumları Rehber/ik Programı ve Okul Çerçeve Program doğrultusunda Öğretmen kendi sıniflarının yıllık çalışma planını hazırlar. (Rehb ve Psik. Danışma Hiz. Yönetmeliği md. 51 ¬2001/30 Sy1. Genelge) (Bu programı hazırlarken 18 saatin 15 saatini göz önüne alır, arda kalan üç saati test, envanter uygulamaları ve mesleki gezi için ayırarak planlar" Program esasları Md.8)
3-      İlköğretim Kurumları Rehberlik Ders Programına göre hazırlanmış etkinlik planları,
4-      "FormA" İhtiyaç Analizi formu tutulması, (İhtiyaç analizi)
5-      "Form B" Etkinlik Değerlendirme formu tutulması, (Rehberlik etkinlikleri)
6-      "Form c" Öz Değerlendiıme Formları tutulması, (Rehberlik Programı Gereği)
7-      "Form E" Gözlem Formu tutulması, (Rehberlik Programı Gereği)
8-      Form A,B,C ve E Rehberlik programı gereği sınıf ve şube öğretmenleri tarafmdan rehberlik dersinde doldurulup, kullanacaklardır.
9-      İlgili bölümleri Psikolojik Danışma Servisi ile ortaklaşa işlenmiş Öğrenci Kişilik Dosyaları veya e kayıtta öğrenci bilgilerinin işlenmesi)
10- Öğrenci gözlem raporları gözlemformlarından sonra hazırlanır. (Yönlt.yönrg. Md. 7)
11- Öğrenciye uygulanan tanıma teknikleri ve değerlendirme sonuçları, ( Bedensel gelişimi ve sağlığı, zihinsel ve dilsel gelişimi, Başarı durumu, Öğrencinin ilgileri ve yetenekleri, Geleceğe yönelik planları, Ailesinin ekonomik yapısı, hakkında bilgiler verecek teknik ve testler)
12- Kendi sınif! ile {lgili öğrenci gözlem defteri veya öğretmenin kendi gözlemlerini arkasına yazdığı öğrenci tanımafişleri,
13- İlçe ve okul bünyesinde Zümre Öğretmenleri Kurulu Toplantısı ile ilgili dokümanlar,
a) Zümre toplantılarında proje ve performans görevi konularının belirtilmesi (İKY: 95.Md.)
14- Şube Öğretmenler Kurulu kararlarlılın birer sureti, (İKY: 96.Md.)
15-      Öğrenci kitap okuma takip defteri ve kitaplık demirbaş kayıt defteri (sınıf kitapIığı ile ilgili)
16- Özürlü ve kaynaştırma öğreifcileri ile ilgili belge ve dokümanlar (BEP planları, öğrenci raporları, "Eğt. Hiz. Yönt. Ve Öz. Eğt.Rehb. ve Danş. Hiz. Gnl.Md. nün 2008/60 Sayılı Genelgesi")
17-      Sosyal Kulüp Dosyası: (Tüzük, kuruluş, genel kurul, yıllık çalışma programı, yapılan toplantıların gündemieri ve alınan tciplantı kararları, yapılan faaliyetlerin dokümanları ve raporları ve tutulması gereken diğer defterler.)
18- Sosyal Kulüp Yönetmeliğince her öğrenciye veya gruplara yaptırılan toplum hizmetleri çalışma dokümanları, (proje Öneri Formu, Veli İzin Belgesi ve Proje Sonuç Raporu Sos. Etk. Yönetmeliği Md: 12,13)
19-      Çevre İncelemesi :( smıftaki öğrencilerin sosyo ekonomik yapısı, çevrenin eğitimsel özellikleri, öğrencilerin aile ile ilgili iletişim biçimleri, vb.)
20- SlIlif Veli toplantı tutanakları: ( Okulun Amacı, görevi, program yapısı, ilköğretimin ilkeleri, okul ve sınıf kuralları, velinin eğitim ortamına yapabileceği katkılar görüşülüp, karara yazılmalı)
21-      Uygulanan sıııav ve cevap örnekleri, (cevap anahtarları ayrıntılı puanlanmalı tKY:
33.34.35.36 ... SO.Md.) (sınavlarda sınıf seviyeleri göz önünde bulundurulmalı, Sorular hazırlanırken; TTK.'nın 07.02.2009 Tarih ve ]213 Sayılı yazısındaki ilkeler uyulması)
22-      Proje ve Performans (Edim) görevleri İlköğ. Gen!. Md.'nün 10.01.2008 Tarih ve 443 Sayılı yazısının dikkate alınarak verilmesi ve takip edilmesi,
a) Öğrenciye verilen Proje görevi değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarı (İKY: 35.Md.)
b) Perfoıınans görevleri değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarı (İKY: 35. Md.).
23-      Not çizelgesi, (silintisiz, kazıntısız ve dolma kalemle yazıımalı İKY: 41. Md.)
24-      Yeni Mü/redat Programlıla uygun Ölçme araçları, (Ürün dosyası, öğrenci gözlem, öz değerlendirme, kendini değerlendirme, grup değerlendirme formları, tutum ölçekleri vb. ölçme araçları)
25-      Peiformans ve proje ödevi alan veya yapan öğrenci listeleri
26-      Sınıf oturma planı,
27-      Sınif devamsızlık çizelgesi (Şube SınıfÖğretmenlerince)
28-      Öğrenci Listeleri, (Bütün derslerden aldıkları notlar, kulüp görevleri, katıldıkları yarışmalar ve sosyal faaliyetler vb. isim listeleri)
29-      Tebliğler Dergisi, Genelgelerin ve diğer mevzuatııı takibi (Mevzuat Defteri)
     30-      Ders ve Yoklama defteri ve yoklama fişleri, (Sınıf öğretmenlerinin öğrenci yoklamalarını yoklama defterine işlemeleri, aylık sonuçları takip etmeleri,)
31- Planlama: (MEB Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge"nin Ağustos 2005 tarih ve 2575 sayılı Tebliğler Dergisinde yayımlanan yönergenin 1. maddesi ile değişik 12. maddesine göre; öğretmen kılavuz kitabı bulunan derslerde, kılavuz kitap, ders planı yerine kullanılacağından, ayrıca ders planı yapma zorunluluğu bulunmamaktadır. Bununla birlikte, öğretmenin ihtiyaç duyması hiilinde, okulun şartlarına göre kılavuz kitaplarda yer alan pliinların dışında da öğretim"programına uygun ders planı hazırlanıp uygulanabilecektir. ilkÖğretim Genel Müdürlüğünün 26.11.2007 tarih ve 320/19413 sayılı "Ünitelendirilmiş Yıllık Plan ve Ders Planları" konulu yazısı gereği; öğretmenler kağıt israfından kaçınmak amacıyla ders planlarını elektronik ortamda hazırlayıp kullana bilirler.
32- Derslikte Bulunması Gerekenler:
a)MEB İlkÖğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 145. Maddesinde belirtilen ( Atatürk Köşesi ve diğer köşelerin hazır olarak kullanılmaması)
b)SınıfKitaplığı.(MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'nin 146. Maddesi)
c)Taşınır Mal Yönetmeliği'nin 33. Maddesi gereği, ilgili Yönetmeliğin 8 Nolu ekinde belirtilen "Dayanıklı Taşınırlar Listesi"nin "Devir Kurulu" tarafından sınıf öğretmenine tesliminin yapılması. d)Anasınıflarında evcilik, fen ve doğa, sanat, blok, kitap, müzik, kukla vb. köşelerin oluşturulması. (Okul Öncesi Eğitim Programı- 2588 Sayılı T. Der.)
Bu belgeler öğretmenin diğer dokümanlarından ayrı olarak rehberlik dosyasında saklanır, İçindeki bilgiler (çok özelolanlar hariç) denetim elemanı, okul müdürü ve öğrenci velisi ile paylaşılır. Öğrenci hakkında alınacak kararlar ve uygulamalarda kullanılır.
Not: Belgelerde Öğrenciyi damgalayıcı terimler ku/lanılmaz, Çok özel sırlar başkasıyla paylaşılmaz.
Avcılar 2. Grup İlköğretim MüfettişIeri

Kaynak:
http://ilkogretimturkce.com/

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz