gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji ve Tasarım > Öğretmen Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

MERSİN FORMOTÖRLÜK SEMİNERİNDEN ÖZETLER

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: MERSİN FORMOTÖRLÜK SEMİNERİNDEN ÖZETLER
    Gönderim Zamanı: 17-Mart-2007 Saat 23:52
MERSİN FORMOTÖRLÜK SEMİNERİNDEN 4 -16 / 03 / 2007
Ayhan SEZDİRMEZ in İZLENİMLERİ
merhabalar bugün kapızlı 23 nisan spor izcilik ioo tt formatörlük kursunda ikinci günümüz...
301 olarak açıklanan katılımcı listesinde katılım tam olmadı. çarşambaya kadar gelmeyenler içinde il meblere telefon zinciri çıkartılacağı belirtildi.
ilk gün 4 farklı sınıfta Talim Terbiye kurulunda bu dersin müfredatını yazan eğitimciler bir program dahilinde dersi tanıtmaya başladılar. ben A sınıfında derse giriyorum.
dersin vizyonu tanıtıldı. (müfredat kitabında mevcut)
Teknoloji Tasarım Dersinin Genel Eğitimdeki yeri açıklandı. yine müfredat kitabında mevcut olan bilgiler. birinci ağızdan bunları dinlemek tabiki çok güzel.
bugün birinci derste Teknoloji ve Tasarım dersi ölçme ve değerlendirme yaklaşımları konusu işlendi. ölçme değerlendirmede genel olarak yaklaşımlar anlatıldı.
en önemli nokta KAZANIMLARA YÖNELİK ölçme ve değerlendirme yapılması gerektiği vurgulandı. önümüzdeki derslerde dersimizde kullanacağımız araçlar detaylandırılacakmış. henüz hocalarımızın sunumlarını alamadık. tek bir cd içinde toplanıp katılımcılara verileceği belirtildi. cd elimize geçtiğinde bunu sizlerle tabiki paylaşacağız.
PROGRAMDAKİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE ÖNEM KAZANAN BECERİLER:
-Okuduğunu anlayan, kritik etme, yorumlama becerisi kazanmış
-Bilgi toplama, analiz etme ve bir sonuca ulaşan,
-Grafik yada tablo halinde verilen bilgilerden sonuç çıkarma,
-Gözlem yapma, gözlemlerden sonuca ulaşma,
-Günlük hayatta karşılaşılan problemleri çözebilen,
-Sahip olduğu bilgileri yeni durumlarda kullanabilen,
-araştıran
-Öğrendikleri ile gerçek yaşamları arasında ilişki kuran bireyler yetiştirip bu tür özelliklerini değerlendireceğimiz üzerinde duruldu.
TEKNOLOJİ TASARIM DERSİNDE ÖĞRENCİLER
-Problem çözme yeteneklerinin ne kadar geliştiği
-Üst düzey düşünme becerilerinin ne kadar geliştiği
-Üretim sürecinde ne kadar öz güvene sahip olduğu
-Estetik görüşlerinin ne kadar geliştiği
-Sosyal becerilerinin ne kadar geliştiği belirlenmeye çalışılacaktır denildi.
İKİNCİ DERSTE
program geliştirme felsefesi işlendi ve YAPILANDIRMACILIK (OLUŞTURMACILIK) (Konstraktivizm) konusunda bilgi verildi.
Kısaca:Bireyin yeni verileri kendi ön bilgi ve deneyimlerinden faydalanarak mevcut zihinsel şemalar oluşturmadır şeklinde son tanımı yaptılar. bu bilgileri dökümanları aldığımızda paylaşacağız.
DERSİMİZDE ÖĞRETMENİN ROLÜ OLARAK:
Açık fikirli, çağdaş, kendini yenileyen, bireysel farklılıkları kabul eden, öğrenenlerle öğrenmeyi bilen yeniliklere açık kişiler olarak bizlerinde tanımını ve neler yapmamız gerektiğini belirttiler.

3.DERS : KUŞAKLARIN AÇIKLAMASI
DÜZEN KUŞAĞI. Yine müfredat kitabımızda mevcut olan çalışmalar açıklandı ancak benim için en önemli açıklamaları burda belirtmek istiyorum.
-6.7 ve 8 sınıf öğrenciler yapacağı çalışmaya önceden karar vermeyecekler deneme yanılmalarla çalışmalarını yapacaklar
-6.sınıflar birbirini tekrar eden bir birimle çalışacak ne yapacağını önceden belirlemeden ritimleri tekrar ederek düzeni oluşturup nerde başlayıp nerde biteceğine kendisi karar verecek
-7 sınıflar değişmeyen birimler kullanacak ancak 7. sınıfların çalışmalarında renk, yön ve oran unsuru aranmayacak denildi.
-8.sınıflar için renk,yön ve oran unsurlarından en az biri aranacak denildi.
-6.sınıflarda istediği birimi kullanabileceği ancak 7 ve 8. sınıflarda sadece kağıt kullanılacağının üstüne basa basa açıklandı. ayrıca süreç içinde tamamlanacağı çalışmaların ve mutlaka arama, deneme ve bu çalışmalarının günlüklerinde açıklanmak suretiyle belirtildi.
-BU çalışmaların teknoloji veya tasarımla ne alakası olduğu sorularına ise OKLİT geometrisini okurlarsa dersin çalışmalarının neden yapıldığını daha iyi öğrenecekleri belirtildi.
6,7 ve 8. sınıfların çalışmalarının hiç birinde bir mukavva ve ya zemin üzerine düzen oluşturulmaması gerektiği açıklandı.
YAPILAN ÇALIŞMALARA İLİŞKİN İNTERNETTEN VE TALİM TERBİYE KURULUNUN DERS ETKİNLİKLERİ HAVUZUNDAN ÖRNEKLER VERİLDİ
ne büyük bir şanssızlıktırki benim öğrencilerimin çalışmalarının neredeyse tamamı bir zemin üzerineydi ve MAALESEF BENİM OKULUMUN ÇALIŞMALARINI BULMUŞLAR. ilk defa bukadar terlediğimi hatırlıyorum. RESİMLERİ GÖRDÜĞÜMDE YÜKSEK SESLE BUNLAR BENİM ÖĞRENCİLERİM DEME GAFLETİNDE BULUNDUM. tamamı olmasada bi çoğunun istediğimiz şekilde olmadığını çalışmaların alt birim kullanmadan yapılması gerektiği belirtildi.
kısacası bugün böyle geçti.
YARIN DÜZEN KUŞAĞINA İLİŞKİN ATÖLYE ÇALIŞMASI YAPILACAK. HAFTAYA KURGU KUŞAĞI İÇİN ZİHNİ SİNİRİN GELECEĞİNİ BELİRTTİLER.
TUBİTAK SİTESİNDE DERSİMİZE İLİŞKİN BİR LİNK KOYMUŞ. ONU AÇIKLADILAR VE ZENGİNLEŞTİRİLECEĞİNİ BELİRTTİLER. TUBİTAK da bu derse sahip çıkmış durumda.
zihni sinirin görüntü kaydını yapabilirsem sizlerle paylaşacağım.
çalışmalarınızda başarılar dilerim.
_________________
GÜMEF Tic.Tur.Muh.İşl.Öğrt. 1992 (Tek.Tas)



Kendileri programa inanıyorlarmı. Evet oldukça fazla inanıyorlar. bu program herhangi bir ülkenin programı değilmiş. Talim Terbiye, Üniversite Öğretim üyeleri, İngiltere, finlandiya vs ülkelerden gelen katılımcılarla fikir alışverişi yapılarak hazırlanmış.
Özellikle Japonlar programı çok beğenmişler. HATTA pek çok ülkeye örnek program olarak verilebileceğini söylediler. bundan gurur duyduklarını belirttiler. Bize ait olması ve bizim yaptığımız bir program diyerek bu kısmı ön plana çıkardılar.
-Öklit geometrisine gelince; bu derste kağıt katlatıp yapıştırmakla teknoloji tasarım olmaz diyenlere Lütfen söyleyin Öklit geometrisini okusunlar, bu çalışmalar mimarlık mühendislik fakültelerinde yaptırılıyor dediler. yani Laf olsun diye kareler, üçgenler, silindirler kesilmiyor denildi.
- Sınıfların çok kalabalık olması ve gruplara ayrılamaması konusunda: Bu bizi ilgilendirmiyor İlköğretim genel müdürlüğünün sorunudur bu diyorlar. Talim Terbiyeyi Üniversitelerin YÖK'ü neyse MEB'deki yerimiz odur diyorlar. icraat onları ilgilendirmiyor. onlar karar veriyorlar uygulaması bize düşüyor.
BUGÜN ATÖLYE ÇALIŞMASI YAPTIK ORADAN İZLENİMLERİMİDE PAYLAŞMAK İSTİYORUM
BUGÜN 3. GÜN
BUGÜN 3. GÜN.
Arkadaşlar bugün kursta 3.günümüzü geçiriyoruz. Dün bahsetmiştim DÜZEN KUŞAĞInı işledik ve bugün ATÖLYE çalışması yaptık. hepimize yapıştırıcı, renkli kağıtlar dağıttılar ve buyrun düzen oluşturun denildi. Değişmeyen birimleri kullandık. gruplara ayrıldık.
ÖNCE BİRİMLER OLUŞTURULACAK. KARE-SİLİNDİR-ÇİZGİ
BU BİRİMLERDEN MODÜLLER OLUŞTURULACAK. (BİRKAÇ KARE VEYA SİLİNDİR ARTIK BİRİMİNİZE BAĞLI ONLARLA MODÜL OLUŞTURULACAK.)
OLUŞTURDUĞUNUZ HER MODÜLÜ DÜZENE YERLEŞTİRECEKSİNİZ. ANCAK SAKIN HATA YAPMAYIN BÜTÜN KARELERİ KESMEYİN, SİLİNDİRLERİ OLUŞTURMAYIN. TEK TEK MODÜL YAPIP TEK TEK DÜZENE YERLEŞTİRECEKSİNİZ. DOĞAL OLARAK YAPILAN BÜTÜN ÇALIŞMALARA OLMAMIŞ DEDİLER. GEREKÇE YAPACAĞINIZ DÜZENE KARAR VERMİŞSİNİZ HEPSİNİ KESİP ÖNCEDEN HAZIR ETMİŞSİNİZ DENİLDİ. BİZ 8 TANE MODÜL YAPMIŞTIK OLMAZ DEDİLER. SİZİN BU 8 MODÜLÜN HER BİRİ BİR BİRİM YERİNE GEÇER TEK BİR MODÜL OLUR DEDİLER. BÜTÜN GRUPLARA SÖYLEDİKLERİ AYNI ŞEYDİ. KENDİLERİ OTURUP BİR DÜZEN OLUŞTURMADILAR.
HEP ELEŞTİRDİLER ANCAK BİZİM MÜFREDAT KİTABINDA OLUMLU ELEŞTİRİN DENİYOR ANCAK HOCALARIMIZ O KISMA PEK DİKKAT ETMEMİŞ OLACAKLARKİ DİREKT OLARAK O L M A M I Ş DİYE LAFA BAŞLADILAR.
bu atölye çalışmasından çıkan sonuç;
-Birimlerden örnek modüller oluşturulacak.
-Bu modüllerin çoğalabilirliği test edilecek
-düzen oluşturma aşamasında bütün modülleri hazırlamayacağız tektek modüller oluşturulup düzene yerleştirilecek
-Düzenin oluşumunu önceden çoğalabilirliği test ettiğimiz için kafamızda bir şekil vermeden birleştirmeye çalışacağız
-canınızın sıkıldığında düzenim burda bitmiştir diyebileceksiniz. doğal olarak önceden bisürü birim kesmediğiniz için israfıda önleyeceksiniz.
resimleri daha sonra bi siteye atıcam ordan bakabilirsiniz

Bize verilecek sertifika 60 saatlik Teknoloji ve Tasarım dersi formatör öğretmenliği hizmet içi eğitimine katılmıştır sertifikası olacak. (Öyle söylendi). Bu belge ile ilçelerimizde bize düşen görev yine ilçelere bağlı. istenirse bu derse giren arkadaşlara burada öğrendiğimiz bilgileri aktaracağız. istemezlerse dosyalarımızda bir belgemiz daha olacak


arkadaşlar 4 ve 5. günü birlikte aktarmaya çalışacağım.
4.GÜN 1-2. DERS
GÜNLÜK TUTMANIN AMACI: Genel olarak günlüğün amacı anlatıldı. özellikleri vurgulandı.(Edebi günlükler) Günlüğün nasıl tutulacağına ilişkin bilgiler verildi. Tarih, konuşma dili, yalın, açık, içten, kişisel, kısa genellikle tek paragraf olma özelliğinden bahsedildi. yararları anlatıldı. geri bildirim olması, geçmişe ışık tutması açıklandı.
Teknoloji ve Tasarım Dersinde Günlük:
- Tasarım Günlüğü: Öğrencinin etkinlik sürecinde yaptığı arama, araştırma, sorgulama, deneme, yanılma, gözlem, öneri vb çalışmalarını yazdığı duygu ve düşüncelerini ifade ettiği yazılı belgelerdir.
Neden Tasarım Günlüğü:
- Tasarım sürecinde yaptıkları her çalışmayı, yaşadıklarını duygu ve düşüncelerini Tasarım günlüğünde ifade eder.
-Günlüklerde etkinlik sürecini bizlere yansıtır.
-Değerlendirmeye esas ölçütlerin varlığına günlük yoluyla ulaşılır
-Günlükler, öğrencilerin öğrendiği temel konulardaki çalışmalarını özetlemek ve kaydetmek amacıyla kullanılır.
Tasarım Günlüğü Nasıl Olmalıdır:
-5N1K: neden, nasıl, niçin, nezaman, nerede Kim için sorularına yanıt vermelidir
- Öğrenci bir haftalık çalışma sürecinde ne yaptıysa onları tasarım günlüklerinde belgelendirilmelidir. Sorgulamalı, eleştirmeli, tesbitte bulunmalı, beğenilerini söylemeli, başka görüşlere başvurmalı, resmetmeli,fotoğraf eklemeli. KISACA SÜRECİ YANSITMALIDİR.

Tasarım Günlüğünün Amacı:
Öğrencilerin;
-Öz değerlendirme yapmalarını sağlar,
-Karar verme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini sağlar
-Dil becerilerini geliştirerek öğrencilerin kendilerini ifade etmelerini sağlar
-Bireysel çalışmalarda öğrenciler süreçte tuttukları günlükleri ders saatinde sınıfta paylaşırlar. Böylece karşılaştıkları güçlüklerin veya başarılarının farkına varırlar
-Ulaşılan sonucun öğrenciye ait olduğunu ispatlamaya kaynaklık eder
-Öğrencilerin etkinlik sürecinde kaydettikleri bireysel gelişimleri gözlemlenir.

4.GÜN 3-4.DERS
Teknoloji ve Tasarım Dersinin Tasarım Boyutu.
Bu konu hocamızın özel çalışması olarak Sadece Tasarım Konusuydu. Genel anlamda Tasarımın Ne olduğu, Tasarımın Evreleri, Tasarımın Gruplandırılması, Uygulama Alanlarına göre Tasarımlar konusunda bilgi aktarıldı. En önemli Nokta ise; BİZİM DERSİMİZDE ÖĞRENCİNİN TASARIMLARINI KENDİSİNİN YAPMASI, YAPIM KISMINI İSE DIŞARIDA YAPTIRABİLECEĞİ HUSUSUYDU. doğal olarak Ölçme Değerlendirme Dersiyle Çelişen bir durum Sözkonusu. Bu durumun aşılmasıda Öğrencinin günlüğünün süreci yansıtması gerektiği, öz değerlendirme ve öğrenci gözlem formlarının düzenli tutulmasıyla aşılabileceği belirtildi.
4.GÜN 5-6. DERS
PROGRAM EKLERİ konusu işlendi.
-Bilim insanlarının yaşamlarından hikayeler. (hikayeler olduğu gibi okunmayacak. nerde doğduğu, kaç yaşında öldüğü vs. olmayacak. önemli anektodlar vurgulanacak. ünlü olmasınada gerek olmadığı belirtildi.)
-Tasarım ve Buluş hikayeleri okunacak.
-Resimler üzerinden konuşmalar tartışmalar yapılmalı.
-Yaratıcı düşünceyi uyaran Teknikler;
- Beyin Fırtınası: Kurgu ve yapım kuşağında kullanılması ugundur. 10-15 dakikalık süre içinde kullanılabilir. Özellikle Kuralları öğrenciye verilmeli, argo,küfür vs kelimeler kullanılmayacağı belirtilmeli, her öğrenci yaratıcı bir düşünceye sahip olduğu hissettirilmeli, beyin fırtınasının yararına inanmalı, öğrenci eleştirilmeyeceğini bilmeli, Performans eleştirisi almayacağını bilmeli, sınıf ve uyarıcı ortam hazırlanmalı, (daire şeklinde oturum en uygunu), kalabalık sınıflarda yazılı olarak uygulanması mümkündür, yapılanlar analiz edilmeli) Beyin fırtınasını engelleyen Etkenler anlatıldı, Alışkanlıklar,yanlış yapma korkusu vs.)
-Farkıl bir konuma girebilme yöntemi açıklandı. (yerine geçme) Trafik sorununu doktor nasıl çözer.
Bu yöntemlerden hangisini uygularsak uygulayalım İKİ YÖNTEM uygulanır. bir uyguladığınız yöntem iki SORUNU DONDURMA. çözümsüz kalmışsanız orada sorunu donduracaksınız. hadi zil çaldı çıkabilirsiniz. yada bakadar yeter.

5.GÜN 1-2. Ders
Teknoloji ve Tasarım Dersi Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı:
Müfredat kitabındaki ölçme ve değerlendirme kısmı açıklandı. her öğretmenin kendisi ölçütlerini belirleyebileceğini belirttiler. Özellikle Gözlem formlarındaki Ölçütler puan olarak belirlenip nota dönüştürülmesi gerektiği üzerinde duruldu. Öğrenci Maksimum Puanı/Maksimum Puan*100 şeklinde bir hesaplamayla öğrenci gözlem formalarının nota dönüştürülebileceği üzerinde duruldu.
Dereceli Puanlama Anahtarı (Rubric): 1 Bütünçül Dereceli Puanlama Anahtarı:En üst düzey performans, orta ve en alt düzey performans belirlenerek puanlama yapılır ve nota dönüştürülür. . 2 Dereceli Puanlama Anahtarı (Analitik):
Burada önemli olan 0 (Sıfır) verilip verilemeyeceği idi ve zümrede karar alınmışsa verilebilir şeklinde açıklandı. ancak 0 vermeninde hoş olmayacağı belirtildi. Analitik puanlamanın daha kolay olduğu belirtildi. üstte yazmıştım nota dönüştürme şeklini. Bu arada katılımcı arkadaşlarda buna benzer biçok program hazırlamışlar. sitedede vardı zaten bu değerlendirme şekli.
-ÖZ Değerlendirme: -Öğrencinin kendi güçlü ve zayıp yönlerini tanımalarına yardımcı olur, değerlendirme sürecinin bir parçası olduğu duygusu verir, MUTLAKA ÖZ DEĞERLENDİRME FORMLARI DOLDURULACAK. fotokopi sorunu olan okullarda tahtaya müfredat kitabındaki kriterler yazılabilir veya öğretmen kendi kriterlerinide oluşturabilir.
BURADA ÖNEMLİ OLAN NOKTA: Öğretmeninde genel veya Özel olarak Mutlaka Değerlendirme Sonucuna ilişkin Kendine ait Notlar Alması Gerektiği belirtildi. Yani: Öğrenciler Şu konuda Zorluk Çekmişlerdir. Şu şekilde Aşıldı gibi. Bunu sınıflar itibariylede yapabiliriz, Kuşaklar itibariyle yapabiliriz.
Öğrenci Ürün Dosyası (Portfolya): Öğrencinin gelişimi konusunda fikir vermek konusunda hazırlamış olduğu dosyalardır şeklinde açıklandı. Dosyanın şeklinin önemli olmadığı, şeffaf dosya, Klasör, Kutu..... öğrenci neyi isterse kullanabilir.
AMAÇ:-Öğrencinin öz disiplin ve sorumluluk bilincini geliştirmek ve kindi kendini değerlendirme becerisi kazandırmak
-Müfredata bağlı olarak gerçekliştirilen yazılı ve sözlü değerlendirmeler ve standart testler dışına çıkarak yeni bir değerlendirme yöntemi geliştirmek,-Öğrencinin gelişimini kanıtlarla ve daha sağlıklı izleyebilmek
-Öğrencinin gelecekteki öğrenmelerine ışık tutmak,
-Öğrencilerin arkadaşlarının gelişimini izleyerek birbirlerine yardımcı olmalarını sağlamak ve böylelikle gelecekte yapacakları ekip çalışmalarına başlangıç oluşturma şeklinde açıklandı.
5. GÜN 3-4. DERS
Bu dersin başında birer kağıt dağıtıldı ve isim yazmadan kıdem ve cinsiyet belirtilmesini ve ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME SEMİNERİNE GİDECEK OLSAYDINIZ YAPILAN SEMİNERDEN NE BEKLERDİNİZ sorusunu cevaplamamız istendi.
KURGU KUŞAĞINI İŞLEDİK. Burada uçuşun serbest olduğu belirtildi. Kurgu kuşağı açıklandı. bir soru üzerine Atölye donanımları için mutlaka bilgisayar ve internetin olması gerektiği onun dışında atölyeye ne koyarsanız koyun bu ders için tam teşekküllü bir atölye oluşturulamayacağı teknoloji kavramının çok geniş kapsamlı olduğu belirtildi. dijital bir fotoğraf makinasıda olmalı.
Patent konusunda okulların bir yazı yazarak Türk Patent Enstitüsünden bu konuda döküman istemelerinin yeterli olacağı onların patent konusunda yardım olduğu belirtildi. (Patent kitabı)
Kurgu Kuşağında:
6.sınıflar yazar, çizer, kurgular
7.sınıflar Başkaları tarafından anlaşılacak şekilde yazar çizer
8. sınıflar Düşüncelerini yasal koruma altına alırlar

Program kitabında olan örnekler gösterildi. bu örnekler öğrencilere dağıtılarak o resimlerden ne anladığı ve başkalarının anlayacağı şekilde yazmaları istenmeli denildi.
Yapımdada amaç yapmak değil FİKİRDİR denildi.
Burada Özellikle Altı Çizilen Nokta İse:
TEKNİK RESME HİÇ GEREK YOK. ANLAŞILIR ÇİZMESİ,İFADE ETMESİ YETERLİDİR. denildi.

Bu kuşakta Süreç kısmının önemli olduğu 8 haftalık kurgu kuşağının bir haftada bitirilmemesi gerektiği ve nasıl işleyeceğimiz açıklandı:
Kurguda projelerin son kağıda çizimi değil o çizime ulaşma sürecinin günlüğünde denemelerle görebilmek önemlidir. Yaptığı çizimlerde Nasılını,niçinini mutlaka açıklamalı. Nasıl sorularının cevaplarını yaptığı çizimlerde görmeliyiz. birkaç cümleyle açıklamalı. Örneğin. Bu kısımdan çöpleri alıyor diye bir makina çizmiş ise NASIL ALIYOR, Niçin ordan? sorularını birkaç cümleyle açıklamalı.
Grup çalışmalarında gruplar projelerini açıklamalı eleştiriler almalı,
bireysel çalışmalarda öğrenci süreç boyunca geldiği aşamayı sınıfla hiç değilse 3-5 dakika paylaşmalı ki grup karşısında konuşma, öz güven oluşsun. süreçte bireysel açıklamalar eleştirilmeyecek. çalışma sonlandırılma aşamasında arkadaşlarında eleştiriler alıp Aceba bunlarıda düşünürmüsün diyerek öğrenci projesine isterse yeniden yön verebilecek. Bunu HER ÖĞRENCİYE MUTLAKA YAPTIRACAĞIZ. BİR HAFTADA PROJEM BİTTİ 7 HAFTA BOŞ OTURMAK YOK.
Şiddete yönelik yapılan projelerin olduğu belirtildi: Bunlar için ise öğrenciye sorular sorarak projesinin yönünü değiştirmeye çalışacağız ancak Rehberlik servisi, veli işbirliği ile bu sorunu aşmaya çalışacağız.
YAPILAN PROJELERDE NASIL, NİÇİN, KİM İÇİN SORULARI MUTLAKA SORULARAK çözümler bulunmalı.
KURGU KUŞAĞININ İŞLENİŞ ŞEKLİ:
-Öğrencilerden gelen sorunlar tahtaya yazılacak. Tüm sorunlar sınıfa tekrar okunup bu sorunu çözüme ulaştırmak isteyenler varmı denilerek o sorunu alanlar arasında 3-5 en fazla 7 li gruplar oluşturulacak ancak 3 veya 5 li gruplar İdeal gruplar. Tek sayılı olması özelliği ise grup içi gruplar oluşturmamak. Gruplar Çözüm için aldığı konunun sorun olduğunu iyi bilecek, çözümler üretecek, Anlaşılır şekilde çizecek, açıklayacak.
Gruplar sınıfa projelerini sunacak, sınıfın düşüncelerini alacak NOTLA DEĞERLENDİRİLMEYECEK GÖZLEM FORMLARI DOLDURULACAK.

Bireyselde herkes bir sorunu alıp çözüme ulaştıracak ve her öğrenci çözümünü sınıfla paylaşacak. süreç boyunca her öğrenci geldiği noktayı, geliştirdiği yol ve yöntemleri sınıfa aktaracak. çözüm önerilerini açıklayacak. Siz olsaydınız nasıl düşünürdünüz diyerek sınıfın düşüncelerini alacak ve proje sahibi gelen fikirlerden yararlanabilecek.
Kurgu kuşağı boyunca HER HAFTA TÜM ÖĞRENCİLER KURGUSUYLA İLGİLİ ELEŞTİRİSİZ AÇIKLAMALARINI YAPACAK SON HAFTA ELEŞTİRİLER ALIP SONUCA ULAŞACAK.
Bu çalışma kaç hafta sürmüşse ister haftalık isterse süreç boyunca bir günlük(Projeyle ilgili) günlüğünü yazacak. 3 -5 dakikada öğrenci kendini ifade etmeyi öğrenir.
Şimdilik BUKADAR.
Çalışmalarınızda Başarılar. PAZARTESİ KURGU KUŞAĞI ATÖLYE ÇALIŞMASI VAR.

Arkadaşlar 2.hafta pazartesi ve salı gününü birlikte aktarmaya çalışacağım.
Öncelikle geçen haftadan bir eklemeyle başlamak istiyorum. DÜZEN kuşağında 6.sınıf öğrenciler doğadan birbirini tekrar eden birimleri kullanarak düzen oluştururlar ANCAK öğrenci KAĞIT kullanmak isterse SADECE KAĞITTAN KÜLAHLAR YAPARAK BİRİM OLUŞTURUP KULLANABİLİR. bu noktayı özellikle eklemek istedim. çünki yazarken unutmuşum.
gelelim 2.Haftaya
PAZARTESİ 1-2. DERS
Kurgu kuşağı sürecini baştan sona kadar yani 1.dersten 6. dersin sonuna kadar işledik. Atölye çalışması yaptık. Aldığım notlar.
sınıfa NELERİ GELİŞTİRMEK DEĞİŞTİRMEK KOLAYLAŞTIRMAK İSTERSİNİZ sorusu yöneltildi. sınıftan cevaplar gelmeye başladı.
-ulaşım denildi. Nerden Başlayalım sorusunu sordu hocamız. ulaşım diyen arkadaş hava ulaşımından dedi. genel gelen sorunlar için öğretmen nerden başlayalım, hangisi gibi sorularla sorunu genelden özele indirilerek kapsamı daraltıldıı. SINIFTA BÜTÜN ÖĞRENCİLERİN BİR SORUN SÖYLEMESİ SAĞLANMALI. HER ÖĞRENCİ KONUŞMALI. TEMEl etkinlik noktasında öğrenci eleştirilmez diğer öğrencilerin katkıda bulunması önlenmelidir. sorunu söyleyen öğrenciye nasıl, nerden başlayalım soruları yöneltilir. her bir görüşe değer verilir ve bu fikirler tahtaya yazılır. tüm öğrencilerin cevapları tahtaya yazıldıktan sonra 1. sorundan başlayarak kimler almak ister diye sınıfa sorulur. o sorunu almak isteyen öğrenciler bir gurup oluşturur. 3 lü 5 li gruplar oluşturulur. grupların tek sayı olma sebebi grup içi gruplaşmaları önlemektir.
YAPILACAK İŞLEMLER:
1-Günlükler Tutularak aşamalar kaydedilecek, sorgulamalar yapılacak. Grup sözcüleri aldığı sorunu sınıfa açıklayacak. hocamız gruba isim vermeye gerek yok dedi. Kurgu kuşağında önemli noktalardan biride grup içi demokrasi ve kendini ifade edebilen bireyler yetiştirmektir. sorunun çözümü aşamasında günlüğe herkesin düşüncesi yazılacak (grup günlüğüne)
Grupların ilk fikir açaklamasında diğer gruplar açıklanan fikri eleştirmeyecek. beyin fırtınası grup içinde yapılacak, grup üyeleri söylediği fikirleri nereden esinlenerek söylediğini belirtecek. öğrencinin sorunun çözümü aşamasında söylemiş olduğu çözüm önerisini dayanığınıda söyleyecek. yani bir reklamda görmüştüm o yüzden bu şekilde düşünüyorum gibi..
Kurgu kuşağı süreci boyunca her hafta öğrenci yaptığı çalışmayla ilgili hangi aşamada olduğunu sınıfa birkaç dakika boyunca sunacak. sınıf öğrenciyi eleştirmeyecek katkı sağlamayacak. MUTLAKA HER ÖĞRENCİ KONUSUYLA İLGİLİ O HAFTA YAPTIĞI ÇALIŞMAYI SINIFLA PAYLAŞACAK. KALABALIK SINIFLAR İÇİN NASIL YAPILACAĞI KONUSUNDA BİR İKİ CÜMLE İLEDE OLSA HER HAFTA HER ÖĞRENCİ AÇIKLAMA YAPACAK DENİLDİ.
SÜREÇ İÇİNDEKİ AÇIKLAMALAR ESNASINDA ÖĞRENCİ ELEŞTİRİLMEYECEKTE KATKIDA SAĞLANMAYACAK SINIF SADECE DİNLEYECEK.
SONDAN BİR ÖNCEKİ HAFTA ÇALIŞMALARINI SUNAN ÖĞRENCİYE SINIF KATKI SAĞLAR. ELEŞTİRMEZ. VE ÖĞRENCİ İSTERSE SINIFTAN GELEN KATKILARA GÖRE ÇALIŞMASINI YENİDEN DÜZENLER VEYA AYNEN KULLANIR. İSTEĞİMİZ GELEN KATKILARI GÖZÖNÜNE ALIP YENİDEN DÜZENLEMESİ.
KURGU KUŞAĞINDA ÖĞRENCİLER yazarak çizerek sorunun çözümünü ifade ederler.
ÜRÜN DOSYASINDA: çalışması son şekle gelinceye kadar yapmış olduğu tüm çalışmaları olacak, çalışmasıyla ilgili gazetede bir bilgi varsa veya esinlenme kosunda herhangi bir bilgi varsa onlarıda (kanıtları) koyacak,
öğrenci çözüme ulaştırmak istediği konuya ilişkin birden fazla çözüm üretmiş olabilir ve birini seçer. neden onu seçtiğini birkaç cümleyle açıklamalıdır. NEDEN Onu seçtiğini soracağız. BU KUŞAKTA öğrencinin yaptığı çalışmada mantık aramayacağız, yapılması mümkün olmayan çözümler üretebilir. ÖĞRENCİ KENDİ TEKNOLOJİSİNİDE KENDİSİ UYDURABİLİR.
7. sınıflar BAŞKALARININ ANLAYACAĞI ŞEKİLDE YAZAR ÇİZER
8. sınflar DÜŞÜNCELERİNİ YASAL KORUMA ALTINA ALIRLAR.
GÖZLEM FORMUNUN BU YOĞUN ÇALIŞMADA NASIL DOLDURULACAĞI sorusu üzerine;
Gözlem formu doldurulmadan öğrenciye not verilmesi İMKANSIZDIR. Gözlem formları öğrenci çalışırken aralarda dolaşarak kriterleri gerçekleştirip gerçekleştirmediği kontrol edilir. o gün içinde değil süreç sonuna kadar ÇARPILAR doldurulur. GRUP ÇALIŞMASI DİREKT NOT İLE DEĞERLENDİRİLMEZ. ANCAK DOLDURULAN GÖZLEM FORMLARI SINIF İÇİ PERFORMANS NOTU ŞEKLİNDE DEĞERLENDİRİLEBİLİR. GÖZLEM FORLARI ÖĞRENCİNİN SÜREÇ İÇİNDE GELİŞİMİNİ TAKİP İÇİN ÖNEMLİDİR.
GÖZLEM FORMU DOLDURULMAMIŞSA NE ANALİTİK NE DERECELİ NEDE PERFORMAS NOTU VERMEK MÜMKÜN D E Ğ İ L D İ R....
Gözlem formları öğrencinin desteklenmesi gereken, eksiklikleri veya üstünlüğünü görebilmek için mutlaka doldurulur.
KURGU KUŞAĞINDA ÖĞRENCİLER NİHAİ SONUCA ULAŞTIKTAN SONRA TEKNOLOJİ PANOLARINDA YAPTIKLARI ÇALIŞMALARI SERGİLERLER
2. HAFTA SALI GÜNÜ
İNOVASYON KONUSU İŞLENDİ
Toplumsal, kültürel ve idari ortamda yeni yöntemlerin kullanılmaya başlamasıdır.
yenilik, yenileme, yenilikçilik anlamına gelir
ürün ve hizmetlerde yapılan değişiklik, farklılık yeniliktir.
bu sunuları daha sonra sizlerle paylaşacağız.
İNOVASYON KONUSUNDA EN ÖNEMLİ NOKTA:
inovasyonu çocuklara anlatmıyoruz. ürün üzerinden çalışmalar yapıp bu çalışmanın inovasyon olduğunu kendileri çıkaracak
İNOVASYON 8. sınıfların YAPIM KUŞAĞINDAN önce yapılacak bir çalışma. yapım kuşağına geçmeden inovasyon etkinliği yaptırılacak.
BİZDE BUGÜN yemekhanede toplandık. gruplarımızı oluşturduk. gruplarımıza isimler verdik. ÜRÜN, HİZMET, PAZARLAMA olarak birtanesi için inovasyon yapmamız istendi. bir beyin fırtınası ile biz hizmet olarak Seminer hizmetlerini aldık. çok güzel ürün inovasyonu, pazarlama inovasyonu yapan gruplar vardı. 3,4,5 ve 6. ders sonuna kadar hepimiz seçtiğimiz konularda inovasyon yaptık. slogan, logo ve reklamlar tasarladık. EN ÖNEMLİ NOKTA İNOVASYON YAPARKEN MÜŞTERİ NEDEN BİZİ TERCİH EDECEK(Ürün, hizmet, pazarlama) BUNU ORTAYA KOYMAYA ÇALIŞTIK.
hepimiz çocuklardan daha mutlu ve daha şendik. biraz gürültülü, biraz uğultuluda çalışsak KİM KORKAR İNOVASYONDAN.
BU GÜNLÜK TE BUKADAR. ARKADAŞLAR KIZ KALESİ, CENNET-CEHENNEM GEZİLERİNE KATILDILAR. mersini iyi bildiğim ve silifkeye defalarca gezi düzenlediğim için izlenimlerimi sizlerle paylaşmak için geziye katılmadım.
BU ARADA VOLEYBOL TURNUVALARI DÜN BAŞLADI. ÇOK ZEVKLİ KARŞILAŞMALAR OLUYOR. RAKİP TANIMADIĞIMIZIDA BELİRTMEK İSTERİM.


Arkadaşlar formatörlük kursunda II.Hafta 3. ve 4. gün izlenimlerimi birlekte aktarmaya çalışacağım.
II. HAFTA 3.GÜN ÇARŞAMBA

1-2-3. DERS
YAPIM KUŞAĞININ TEMEL ANLAYIŞI VE TANITIMI
Hedef: Öğrencilerin diğer kuşaklarda geliştirdikleri becerilerini SOMUT bir ürün ile ortaya çıkarma,
Teorik bilgiyi tasarım sürecini kullanarak yaşamında var olan bir sorunu çözmek için kullanma
İçinde yaşadığı dünyada yaşanan teknolojik gelişmeler karşısında olumlu tutum geliştirme

sınıf odak etkinlik
6.sınıf Nasıl üretelim Bulunan eşy.sah.ulaşt.
Tasarımımı üretiyorum
7. sınıf Üretiyoruz Üretiyorum
8. sınıf Üretelim tanıtalım Nasıl tanıtalım

6.sınıflar Sorundan çözüme ulaşmada tasarım sürecini yaşayarak sonut ürün ortaya koyacaklar.
7. sınıflarda birparça inovasyon yapılır. Çalışmalarına yeni duygu ve düşüncelerini katarak tasarım sürecini bir sonunun çözümünde kullanarak yansıtırlar.
8.sınıflarda yapımdan önce inovasyon yapılacak. Ekonomik değere dönüştürme çalışmaları yapılacak. ortaya çıkardıkları ürüne yönelik tanıtım ve pazarlanabilir hale getirme çalışmaları yaparlar.

YAPIM KUŞAĞINDA SORUNDAN ÜRÜNE ULAŞMADA TASARIM SÜRECİNİ YAŞARLAR.
program kitabındaki 6.sınıfların tasarım süreci döngüsünü sunu olarak işledik. onları aynen yazmak burda gereksiz olduğu için sadece sürece ilişkin bilgileri aktarmak istiyorum. Hocamızın anlattığı şekliyle.
1- Sorunu Araştırma,Tanımlama ve Çözümüne Tartışma:öğrencilere NELERİ GELİŞTİRMEK, DEĞİŞTİRMEK, GÜZELLEŞTİRMEK, KOLAYLAŞTIRMAK İSTERSİNİZ SORUSU İLE bir beyin fırtınası yapılır.
Bu beyin fırtınasından sorun belirlenip somur bir ürün ortaya koyacak çözümler araştırılır.
bu kuşakta kesinlikle bir ürün ile çözüm ortaya konulacak.
öğrencilerden gelen sorunun çözümüne ilişkin Niçin, neden, nasıl, nerede, kim için, nezaman, nasıl soruları sorularak öğrencinin söylemiş olduğu çözüm önerisi tamamen netleştirilmeye çalışılır.
Ürün ortaya konulmak için prototipi veya maketi yapılacak.
sorun belirlemede mutlaka yakından uzağa doğru bir belirleme yapılacak ve öğrenci yakın çevresinden kendinden ailesinden arkadaşlarından yola çıkarak geliştirmeyi değiştirmeyi kolaylaştırmayı düşündüğü sorunları listeleyecek. 5N1K ve buna benzer sorularla sorun özele indirilip çözüm tartışması yapılacak.
2-Tasarıman Genel Özelliklerini Belirleme: Öğrenciler olası çözüm önerilerini taşıması gereken genel özellikleri, tanımladıkları sorunu ve koşullarını dikkate alarak listeler. 2. hafta halen öğrenciler kağıt üzerinde çalışmalarına devam ederler. hemen yapıp ürünü getirmezler. (Burda bir dip not düşmek istiyorum. Bu şekilde özellikle bireysel ve grup çalışmalarında her öğrenci ile birebir ilgilenmemiz gerektiği için asla boş vaktimiz olmayacak. benim zaten olmuyordu. grup çalışmalarında öğrenciler kendi aralarında sürekli beyin fırtınası yapacaklar. birebir çalışmalarda öğretmen sorular sorarak öğrencinin projesini detaylandırmasını sağlayacak. )
1.hafta sorun belirlenecek 2. hafta öneriler tartışılacak. sorularla saptamalar öğrenciye yaptırılacak.
BULUNAN EŞYALARI SAHİPLERİNE ULAŞTIRALIM ETKİNLİĞİNDE SOMUT BİR ÜRÜNÜ DİREKT ORTAYA KOYMADAN ÖĞRENCİNİN ÜRÜNÜ ORTAYA KOYMASI SAĞLANACAK. BU ETKİNLİĞİN İÇERİĞİ ÇEVRE VE ÖĞRENCİLERİN DURUMUNA GÖRE DEĞİŞTİRİLEBİLİR.
3.Taslak Tasarım Önerisi Geliştirme: Öğrenciler tanımladıkları genel özellikleri taşıyan taslak tasarım önerileri hazırlarlar. Başkalarının anlayabileceği şekilde çizerler. 1 den fazla taslak tasarım önerisi çizmesi gerekiyor. bu çizmiş olduğu önerilerden birinide seçecek.
4.Tasarım Önerisine İlişkin Araştırma: Tasarım için tanımladıkları önerileri geliştirmeye ve gerçekleştirmeye yönelik çalışma yaparlar.Her aşamayı günlüğüne 1.aşamadan itibaren yazmaya devam ederler. 4.aşamada güvenlimi, ağırlığı nasıl, taşınabiliyormu, renk, doku biçim nasıl sorularınıda burada çözerler. Bu aşamada taslak tasarım önerisinden çok farklı bir yönede tasarımı gidebilir. değişebilir, gelişebilir. bu adıma gelinceye kadar benzer ürünlerle ilgili bir araştırma yoktur.
5.Tasarım Önerisi Geliştirme: Öğrenciler ön tasarımlarını geliştirmeye yönelik yaptıkları araştırma sonuçlarını da dikkate alarak tasarımlarının yapım resimlerini çizerler. tasarım önerileri listelenen tasarım özelliklerine uygun olur.
Öğrenciler geliştirdikleri önerileri en özgün, rekabet edebilir, üretilebilir, farkındalık yaratan ve çevreye duyarlı özellikte çizerler. Tasarım önerilerinin yapım resmini iki veya üç boyutlu ya da açınım olarak çizerler. TEKNİK RESİM BİLGİSİNE GEREK YOKTUR. Başkalarının anlayacağı şekilde çizmeleri yeterlidir. Öğrenciler ilk düşüncelerine göre tasarımlarının taşıdığı farklılıkları ve neleri değiştireceğini sorgularlar.
6.Yapım: Burada öğrenci Öğretmen tarafından desteklenmelidir. yani fen bilgisi öğretmeninden, matematik öğretmeninden yardım alabilir. TÜBİTAK tan yardım alınabilir. Diğer zümre öğretmenlerine öğrenciler yönlendirilecek. Hatta Zümreler bizim dersimize ilişkin bilgilendirilmesi gerekiyor. Toplantıda dersimizin özelliği ve diğer derslerle ilişkisi açıklanmalıdır.
öğrenciler tasarım önerilerini geliştirmeye bu aşamada başlarlar. öğretmen bu çalışmada öğrencilere işlikte dikkat edecekleri güvenli çalışma kurallarını açıklar ve kullanacakları el aletlerini ve görevlerini tanıtır. öğrencilere tecrübe kazanmalarına yönelik deneme yapmalarına fırsat verir. Çevre imkanlarındanda yararlanabilir. (Kimyacı, Mobilyacı, Metal işleri vs.) Grafik, üç boyutlu modellerle çalışabilir.
Tasarımlarını gerçekleştirmek amacıyla önerdikleri düşüncelere yönelik risk alarak tasarımlarını gerçekleştirirler. Model, maket, prototip,gerçeği yapılabilir. (Risk konusu yaptığı tasarımın çalışmamasıdır. istediği sonuca ulaşamamasından dolayı yaptığı masrafın boşa gitmesidir)
7. Değerlendirme ve Test Etme: Öğrenciler geliştirdikleri tasarımın sorunun çözümüne katkısını değerlendirirler. Tasarım için belirlediği genel özelliklerin uygunluğunu değerlendirir, bunun için
-sorunum çözümlendimi
-kullanımı ihtiyaçlarımı karşılıyormu sorularının cevaplarını bulur.
8-Değişiklik Önerme: Kendi çalışmasını kendisi eleştiriyor. değerlendirme ve tasarım sonucunda değişiklik önerecek. öğrencinin zamanı ve isteği varsa değişiklik önerisine fırsat verilecek
9-Pazarlanabilir Hale Getirme: 6.ve 7. sınıfta Pazarlanabilir hale getirme yok. 8. sınfta bu çalışma yapılacak.
ÖĞRENCİ DÜŞÜNECEK, ÖĞRENCİ GELİŞTİRECEK, DIŞARIDAN YARDIM ALABİLİR. YAPILAN ÇALIŞMAYA GÖRE GEREKİRSE ÖLÇEKLENDİRME YAPILABİLİR.

ÇARŞAMBA 4-5-6. DERS:
PROGRAMA TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR:
H.Alp BOYDAK Talim Terbiye Kurulu Üyesi bir sunu hazırlamış. harika bir sunuydu. Belki sunu o şekliyle okunduğunda pek bir anlam ifade etmiyor ancak hocamızın hitabeti çok güçlüydü. 3 ders boyunca ara vermeden devam ettik ve hiç sıkılmadık.
Kısaca notlarında bir iki cümle bahsetmek istiyorum.
Beynin Çalışma sisteminden bahsetti. Öğrenme stillerinden bahsetti.
Sol beynimizin Akıl ve mantıkla hareket ettiğini, sayılar semboller ve EZBER i sol beynimizle yaptığımızı eski öğretim programlarının ve OKS sisteminin Sol Beyne hitap ettiğini, Bizim programımızın ise Sağ beyne hitap ettiğini ve yeni programların da sağ beyne hitap ettiğini, Aslında tüm derslerin bizim dersimizin altyapısını hazırladığını söyledi. Sol beynin Sağ beyni sürekli baskı altında tuttuğunu söyledi. SAĞ beynimizde (Lop) Merak, hayalgücü, yaratıcıl ve sezginin olduğunu anlattı. bu anlatımlarını harika hikayelerle destekledi.
YARATICILIK KONUSUNDA RESİMLER GÖSTERDİ. bu resimlerden 5 taneside geçen gün düzen kuşağında hatalı bulunan resimler olarak diğer hocamızın eleştirdiği resimlerdi ve TABİKİ YİNE BENİM ÖĞRENCİLERİMİN ÇALIŞMALARIYDI. Bu defa grurlandığımı itiraf etmek istiyorum. Formatör arkadaşlar bu sunuları ilçelerinde sizlerede izleteceklerdir sanırım.
KURSTA II. HAFTA 4.GÜN PERŞEMBE: 1-2. DERS
YAPIM KUŞAĞI ATÖLYE ÇALIŞMASI YAPTIK.
Çözüm bekleyen sorunlara ilişkin sınıfta sorunlarımız soruldu. biçok sorun söylendi. ancak ürün ortaya koyacak sorunlar olması konusunda hocamız yönlendirdi. NASIL, NİÇİN, NEREDE, NEDEN, NEZAMAN, KİM İÇİN bu ve benzeri sorularla sorunu söyleyen kişinin sorunu netleştirmesi istendi. bu arada bu kişiye katkı saylamaya çalışmadık. sorunu söyleyen yanıtladı. YAPILABİLECEK ÜRÜNLER İÇİN SORUNLAR SÖYLENDİ. MUTLAKA BİR ÜRÜN ÇIKACAK SORUNLAR.
KURGU KUŞAĞINDA UÇACAĞIZ, YAPIM KUŞAĞINDA AYAĞIMIZ YERE BASACAK.
belirlediğimiz sorun sınıfın temizlik sorunuydu. buna ilişkin sorularla sorun netleştirildi.
SORUN MÜMKÜNSE GÖRÜLEBİLİR BİR SORUN OLMASI İSTENDİ. (ELEŞTİRİ OLMAYACAK)
TASARIM SÜRECİNİ YUKARIDA VERMİŞTİM AYNEN SORUNUN ÇÖZÜMÜ KONUSUNDA BU SÜRECİ İŞLETTİK. BİR ÜRÜN ORTAYA ÇIKTI. İMKANLARIMIZ OLMADIĞI İÇİN ÜRÜNÜ YAPMADIK ANCAK TANITIMINA KADAR OLAN SÜRECİ İŞLETTİK.
3-4 DERS:
TÜRK PATENT ENSTİTÜSÜNDEN BİR YETKİLİ PATENT KONUSUNU ANLATTI.
bu konuda TPE belge ve bilgi isteyebileceğimizi söyledi.
5-6. DERS.
TÜBİTAK tan BİLİM ÇOCUK DERGİSİ EDİTÖRÜ Zuhal Özer Bilim çocuk dergisini tanıttı. öğrencilerimizin zorlandığı konularda Sorun Söyleyelim Köşesinde bizlere yardımcı olabildiklerini anlattı.
ÖĞLEDEN SONRA SAAT 2,30 DA sınav olduk. biraz önce açıklandı sınav nihayet biz Anamur Grubu olarak 76 aldık. buda yeter.
Yarın son günümüz. Sabahtan bugün yapılan YAPIM KUŞAĞI DEĞERLENDİRMESİNİ işleyeceğiz. Onu artık evimden yazmaya çalışırım. Resimleride ayarlarım. Yarın Seminerimiz Bitiyor.
Böyle bir ortamda sizlerinde olmasını gerçekten çok isterdim. Her köşede Teknoloji Tasarım Dersinin İşlenişi, sorunları, geleceği, yapabileceklerimiz konuşuldu. Burda dersiminiz önemini daha iyi anladığımıza inanıyorum. Benim İçin Çok Verimli Bir Hizmet İçi Eğitim İdi.

BU GÜN SON GÜN

Arkadaşlar bugün de sizlere işinize yarayacak bilgiler vermek isterdim ancak tören ve yollukların dağıtılması sebebiyle 45 dakikalık bir ders (!) yapıldı. aslında bugünki konumuz YAPIM KUŞAĞININ DEĞERLENDİRİLMESİ İDİ. hocamız arkadaşlardan birinin yapım kuşağında yapmış olduğu (kağıt üzerinde) projeyi aldı. doğal olarak proje bir ders saatinde çıktığı için süreci yansıtmıyordu.
sorunun bulunmasında ve detaylandırılmasında sorulması gereken sorular sorulamadığı ve günlüğünde görülmediği için değerlendirmeyi yapamadı. ancak tasarım sürecindeki döngüyü takip edersek problem olmayacağını biliyoruz.
Program hakkında arkadaşların eleştirilerine kısaca yanıt vermek istiyorum.
Programın içi aslında boş değil. Bu seminerden sonra gerçekten ben derste bir dakika oturamayacağımı biliyorum. Grup çalışmaları belki daha kolay olacak ancak sınıfta oluşturduğumuz gruplara 5 er dakika süre verseniz (Yapım kuşağında çocuğa bulduğu sorunu netleştirmesi için) ki yetmez bir ders öyle geçer. dersin son 10 dakikasını günlük yazmaları için ayırsanız ve bu arada GÖZLEM FORMLARINIZI düzenli olarak doldursanız (süreç boyunca gözlem formu dolacak. Her ders gözlem formu doldurmayacağız) bize haftada 2 saatlik ders yetmiyor. BEN şanslıyım sınıflarımızı bölüyoruz 18 kişilik gruplarım. Kalabalık sınıflarda dönemin yarısına kadar beyin fırtınası yapsanız azdır. yani programın içi boş değil BİZİM DOLDURMAMIZ GEREKİYOR.
TEKNOLOJİ TASARIM DERSİNİ GERÇEKTEN SEVİYORUM.
İlçemle görüşüp bu derse giren zümre öğretmenlerimize öğrendiklerimizi aktarmak için bir toplantı düzenleyeceğim. Hocalarımızın bize verdiği sunular dışında daha net işimize yarayacak bir sunu hazırlayacağım. onuda sizlerle paylaşacağım.
çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Aktarımlarından dolayı arkadaşımıza teşekkürler...

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz