Düzen Kuşağında Ne yapılır Ne yapılmaz |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Yazar | |
27emir545
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 17-Ekim-2008 Konum: GAZİANTEP Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 17-Ekim-2008 Saat 21:58 |
ModeratorBeyin
Moderatör Halkla İlişkiler Müdürü Kayıt Tarihi: 10-Mart-2007 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 408 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 17-Ekim-2008 Saat 20:15 |
düzen kuşagında: 6. sınıflarda çevrede var olan hazır birimler(platik bardak, mandal, kibrit, kürdan, makarna,boncuk vs.) kullanılarakbir düzen ortaya cıkarılır. 7. sınıflarda kartondan değişkenliği olmayan geometrik şekilleri(kare, üçgen, daire, çizgi)kullanarak bir düzen ortaya çıkarılır. 8. sınıflarda ise 7. sınıftan farklı olarak aynı etkinlik renk, hareket ve orana dikkat edilerek yapılır. yani renk geçişlerine, düzenin büyükten küçüğe ya da küçükten büyüğe doğru gitmesine ve düzenin hareketliymiş hissi vermesine dikkat edilmelidir. |
|
мσ∂єяαтσявєуιη
|
|
~~€danur~~
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 10-Ekim-2008 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 7 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 17-Ekim-2008 Saat 19:41 |
€llerinize saglık hocam çok güzel olmuş.............
|
|
Lauri
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 15-Ekim-2008 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 15-Ekim-2008 Saat 14:55 |
bak bunlar benim işime yaraya bilir
|
|
27eşref beyaz
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 13-Ekim-2008 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 13-Ekim-2008 Saat 10:03 |
teşekkürler
|
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 29-Ağustos-2008 Saat 12:05 |
Düzen Kuşağı Etkinlik Çalışmasında Uyulması Gerekenler
Hazır birimlerin seçiminde sağlık ve güvenlik açısından uygunluk kontrol edilmelidir. Farklı amaçlar için üretilen malzemelerin hazır birim olarak kabul edildiği unutulmamalıdır. Örneğin; pipet, kibrit çöpü vb. malzemelerin üretim amaçlarının asla düzen oluşturmak olmadığı hatırlanmalıdır. Düzen kuşağı etkinliklerinde öğrenciler başlangıçta hangi düzeni oluşturacağına karar vermemelidir. Ortaya çıkacak düzen, arama ve deneme çalışmalarının sonucunda kendiliğinden ortaya çıkmalıdır. Örneğin; Öğrenci çalışmasına takı, ağaç, çiçek, ev eşyaları vb. yapacağım diyerek başlamamalı ve sonucu bunlara benzer ürünler olan çalışmalar kabul edilmemelidir. Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı ve dengede durabilmeli, çoğalmaya imkân vermeli, tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır. Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır. Düzene gitmede kullanılan geometrik biçim orijinal formunu korumalı, şekil değişikliğine uğramamalıdır. Öğrencilere birimlerin birleştirilmesinde yapıştırma ve geçme tekniklerini kullanmaları için fırsat verilmelidir. Öğrenciler, düzene gitmede yaptıkları arama ve deneme örneklerini tasarım günlüklerine aktarmalıdır. Düzen kuşağı etkinliklerinin yalnızca kâğıt kesmek ve yapıştırmak olduğu algılanmamalı, yaratıcı düşüncenin geliştirmesine, bireysel farklılıkların ve yaratıcılıkların ifade edilmesine fırsat veren birer araç olduğu unutulmamalıdır. Düzen Kuşağında Neler Yapılır *Yapılan çalışmalar özgün olmalı.. *Kare, daire ve çizgiden yola çıkarak birim, birimden modül, modülden bir bütün elde edilir. *Etkinlik sürecinde yapılan tüm çalışmalar kayıt altına alınır. Yani tasarım günlüğü ve etkinlik süreci yazılır.. *Bireysel çalışmalarda yazılanlar ürün dosyasına konur. *Grup çalışmaları sergi düzenine uygun yapılır. Büyük boy bir fon kağıdına tüm etkinlik süreci, tasarım günlüğü, grup adi, grup üyeleri, modülün maketi vb. çalışmalar yapıştırılır. *Yapılan çalışmaların teknolojik bir değeri olup olmadığı yada bir teknolojik değere benzetilir. *En sonda grup sözcüsü ve grup üyeleri konuyu anlatır. Ne Yapılmaz... *Ortaya çikan ürün var olan bir nesneye benzetilemez. *Ürün hiç bir zaman bir zemine oturtulamaz. Kendi basına birim, modüllerin birleşimiyle bir bütündür. *Başkasından kopya edilemez. *Ürün düşünce olarak, yaratıcılık açısından size özgü olmalı *Birim elde ettikten sonra çoğalabilirliği test edilmeden ortaya çıkarmanın bir anlamı olmaz. *Tasarım günlüğünü zamanında yazın. Diğer bir güne yada haftaya bırakılamaz. Düzen Kuşağı DÜZEN KUŞAĞI:Öğrencinin tasarım anlayışını oluşturmak için çeşitli objelerle anlatım,gösteri ve uygulamalar yapılır. 6. SINIF KONULARI VE İÇERİKLERİ İLK ADIM:Burada amaç sorularla düşünmeye ve araştırmaya yönelik çalışmalardır. Örnek uygulamada öğretmen eline bir kağıt alır ve bunun şekil alma ve daha işlerlik kazandırma olanaklarını soru-cevap şeklinde tartışarak sonuca ulaşılır.Burada yaşamdaki olaylara farklı açıdan bakma,tekrar,ritim,uyum,düzenden yola çıkılarak 3 boyutlu tasarım çalışmalarının ZİHİNSEL temeli oluşturulur. DÜZEN OLUŞTURALIM :Öğrenciler yakın çevreden yararlandıkları hazır birimleri kullanarak, bireysel etkinlik yaparlar.Önce denemeler ,aramalar bunun için de öğrenci yönlendirilir..Amaç Eldeki birimin çoğaltılması ve bunda farklı uyum,estetik, ve yorumlar aranır. Yani kim ne kadar seçtiği malzeme biriminden yola çıkarak farklı bütünler elde edebiliyor bunun için de yönlendirme yapılır.Bu çalışma öğrenci bazında bireyseldir. Öğrenci düşüncelerini formdaki bölümlere yazar. Teknoloji Tasarım ile ilgili detaylı bilgi için... http://www.gelisenbeyin.net/duzen-kusagi.html |
|
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |